Mel
huviline
Registreerunud 21.07.10
Postitusi: 10
Asukoht: Rakvere
Kasutaja on eemal
|
postitati 02.10.10 15:32
|
|
|
Superbi käivitamise anomaalia
Tervist
Autoks on siis '02 Superb, 1,9 TDi (74kw)
Nimelt on tekkinud probleem auto käivitamisega. Külmast peast läheb kohe tööle ning sama ka soojast peast. Aga kui mootor ei ole veel (piisavalt)
soojaks läinud, siis ei taha käima minna (vahest nagu lubaks aga teinekord isegi ei luba). Näiteks kui teha lühike sõit poodi, siis peab enne
palvetama kui uuesti käivitada Näiteks täna pärast lühikest sõitu sain
mootori tööle pärast 5ndat käivitamist, aga tunda oli et kõik silindrid ei töötanud (mootor värises, tegi kahtlast häält). Ning pärast mõnesaja meetri
läbimist suri enne ristmiku välja. Siis oli tükk tegu et mootor uuesti käima saada. Käima saades pidin pöördeid kõrgemal hoidma ning jällegi kõik
silindrid ei töötanud. Ning kui gaasi lahti lasin, suri jälle välja. Jällegi pärast pikka ketramist sain mootori tööle ja seekord hakkasin pöördeid
kõrgel hoides sõitma et kuidagi ikkagi koju jõuda. Tegin ka lühikese sõidu maanteel ning termostaat näitas 90 kraadi. Pärast seda võisin mootori välja
suretada ning käivitamisel ei olnud enam mingit probleemi (proovisin mitu korda). Aga kohapeal seistes tundus, et mootor värises kuidagi väga palju -
ei tea kas see on seotud sama anomaaliaga või lihtsalt mõni mootori padi tahab vahetamist.
Kuna ei ole varem diislit omanud, siis ei oska ka uurida või karta, milles probleem võib olla.
Tuttav diisli omanik mainis eelsüüte küünlaid, aga kas siis peaks probleem olema ka külmkäivitusel? Samuti võivad põhjuseks olla pihustid või
küttefilter, mille unustasin vahetamata (äkki keegi avaldaks selle asukoha ?)
Veits segane tekst tuli, aga loodan et saate aru ja oskate nõu anda.
Ette tänades,
Mel
|
|
|
Zonder
huviline
Registreerunud 07.07.08
Postitusi: 54
Kasutaja on eemal
|
postitati 02.10.10 20:05
|
|
|
mel, lõhnab selle järgi et filtris võib olla vett. Vaheta see ära. küünlad sellist mõju ei avalda, küünalde viga avaldub eeskätt külmkäivituse juures.
samuti ei tee paha läbipaistev voolik küttesüsteemis sest kuskilt võib saada süsteem lisaõhku. Kui sümptomid ilmnevad veel siis pakuks elektrilise
pumba( paagis) sõela/ filtri ummistumist. Pigem tasub palvetada et viga poleks pihustites, need pole just kõige odavamad
|
|
|
diesel
klubiliige
Registreerunud 21.11.05
Postitusi: 1006
Asukoht: maal
Kasutaja on eemal
Auto: traktorid
|
postitati 03.10.10 05:17
|
|
|
mina teeks oma panuse esmalt just umbes pihustitele.
filtrist võid südame rahustuseks törtsu välja lasta kuskile purki. hõõgküünlad ei ole seekord küll teemaks. ja paagist kätte saamine pole ka
tähelepanu väärt.
|
|
|
Mel
huviline
Registreerunud 21.07.10
Postitusi: 10
Asukoht: Rakvere
Kasutaja on eemal
|
postitati 06.10.10 18:31
|
|
|
Esimese sammuna vahetan kütusefiltri ära. Aga tekkis kohe järgmine küsimus - kus see asub? Kas kuskil mootoriruumis või hoopis paagi lähedal?
Täna sai jälle väike ots tehtud ning käivitamisel oli sama teema. Imelik on ka see et kui ma mootorit ikkagi mitu korda "käiasin" enne kui käima
sain, siis käima minnes ei tulnud sumbutist mingit suitsu pahmakat välja - loogika ütleb et justkui peaks tulema, kuid kuna poel varem diislitega
kokku puutunud siis ei oska midagi oodata.
Kas diagnostikas käimine võib aidata lahendust leida? Või tasuks seal juba seepärast ära käia et teistest võimalikest vigadest teada saada? (jällegi
pole kunagi seda protseduuri läbinud)
|
|
|
Zonder
huviline
Registreerunud 07.07.08
Postitusi: 54
Kasutaja on eemal
|
postitati 06.10.10 18:48
|
|
|
kütusefilter on mootorikatte all paremal pool - salongist välja vaadates vasakul pool, ehk siis sealpool kus on jahutusvedelik.
ära kõige odavamat filtrit osta ja kui vahetad filtrit siis vaheta ka kõik tihendid mis filtriga kaasa tulevad.paagis asub sul elektriline pump, mille
ees asub üks sõel (selline hästipeene silmaga vaskvõrk) ka selle puhastamine ei jookse mööda külgi maha.
diagnostika ei jookse mööda külgi maha, eriti kui pole kindel auto vigades/ajaloos.
siiski ei pruugi diagnostika viga 100% näidata. Kütusefiltri vahetamisel vaata kindlasti et voolikud/klambrid oleksid korralikud kõikjal kuu silm
ulatub
|
|
|
Mel
huviline
Registreerunud 21.07.10
Postitusi: 10
Asukoht: Rakvere
Kasutaja on eemal
|
postitati 12.10.10 09:55
|
|
|
Nii, laupäeval vahetasin kütusefiltri ära. Pärast seda sai mitu lühikest otsa tehtud ning kõik paistis ok olevat, kuni üks hetk suri linnas vabakäigul
lihtsalt välja ning tahtis jälle pikalt "ketramist" enne käivitumist. Eile õhtul käisin diagnostikas, aga seal jällegi ei esinenud mingeid
probleeme. Diagnostika näitas küll EGR klapi viga (sellest olin teadlik, armatuuril tuluke põleb aga ei ole olnud aega seda maha võtta ja ära pesta
(niipalju kui olen uurinud siis loodan et see aitab selle vastu)) ning midagi seoses kolmanda pihustiga. Kuna ise tööl, siis täna viis isa auto uuesti
diagnostikasse. Mootor oli pool soe (alla 50 kraadi) aga käivitamisega ei olnud mingit probleemi. Praegult on auto seal, diagnostikud proovivad ise ka
paar korda päeva jooksul. Eks siis õhtul ole näha kas saan targemaks või mitte.
EGR klapi koha pealt - inglise foorumis oli juttu klapi pesust ning kui see ei aita siis mainiti ka mingit andurit mootori taga, mille vahetus võib
aidata - kas keegi teab mis andurist võiks juttu olla?
Sain auto kätte. Neil õnnestus sama anomaaliat kogeda aga arvuti ütles, et kõik on korras (kui eile mainis kolmandat pihustit, siis täna enam mitte).
Seega mitte mingit abi. EGR-i tulukese kustutasid nad ära, kuid see läks linnavahel sõites jälle põlema Inimene, kes mu autoga seal tegeles, ütles et võibolla aitab softi uuendamine (mainis midagi et sarnastel
masinatel/mootoritel on sellest abi olnud või on soovitatav olnud). Kuna endale ka tundub, et probleem võib hoopis olla mingis anduris või ajus, siis
võibolla sellest olekski abi. Äkki keegi oskab seda softi teemat kommenteerida ning võibolla teab ka umkaudset maksumust?
|
|
|
Mel
huviline
Registreerunud 21.07.10
Postitusi: 10
Asukoht: Rakvere
Kasutaja on eemal
|
postitati 14.10.10 17:35
|
|
|
Tervist
Palun andke nõu, mida peaks järgmisena kontrollima. Tõsiselt tigedaks ajab selle auto käitumine Täna tegin lühikese otsa ning läks käima pärast seda, sõitsin koju, mootor/jahutusvedelik oli ~70 kraadi ning
jätsin ta hoovi peale tiksuma et täitsa soojaks läheks. Mingi 5 minuti pärast suri lihtsalt välja ja jälle oli tükk tegu et uuesti käima saada
Kas peaks seda softi teemat uurima või tasub enne panustada pihustitele ja need maha võtta, kontrolli viia Või on veel mingeid ettepanekuid.
|
|
|
Zonder
huviline
Registreerunud 07.07.08
Postitusi: 54
Kasutaja on eemal
|
postitati 14.10.10 18:35
|
|
|
ma soovitaks konsulteerida sellise asutsega nagu oisu diisel oü.
ehk mõistavad nemad sind aidata
|
|
|
wasp
klubiliige
Registreerunud 05.09.06
Postitusi: 118
Kasutaja on eemal
Auto: superb elegance 1,8 TSI 7-DSG
|
postitati 14.10.10 18:52
|
|
|
võiksid igaks juhuks paagis asuva etteande pumba filtri ka ära puhastafda. Pagasis 3 kruvi lahti , 2 voolikut lahti , keerad kinnituse lahti, võtad
pumba välja, eemaldad alumises otsas plastik katte ja saadki filtri juurde , et see ära puhastada. (lihtne töö saab igaüks hakkama, kõige raskem ehk
voolikute otsast saamine)
Sai paariaasta vanusel autol kunagi tehtud kuna ei tahtnud korraga käivituda .Täiesti uskumatu milline pudsane see filter oli . Peale selle
puhastamist ja uue küttefiltri vahetust probleem kadus.
|
|
|
Mel
huviline
Registreerunud 21.07.10
Postitusi: 10
Asukoht: Rakvere
Kasutaja on eemal
|
postitati 19.10.10 05:33
|
|
|
Nädalavahetusel sai ka etteande pumba filter ära puhastatud. Lühikesi otsi ei ole veel julgenud teha, aga täna hommikul suri linnavahel jälle
"pool-soojana" välja käiguvahetusel. Enda arvates väriseb mootor juba niipalju et varsti raputab kõik tüüblid lahti Enne seda jama oli uskumatult vaikne.
Peab selle nädala kuidagi lõpuni sõitma ja järgmiseks nädalaks hakkama mingit diisli spetsialisti otsima hakkama.
|
|
|