Foorum Kodulehekülg Eesti Skoda Klubi

Viimati aktiivne: Mitte kunagi




Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema Tee uus küsitlus
Autor:
Pealkiri: egri eemaldamine (Vastuseid: 13 | Vaatamisi: 7150)
ricardo25
huviline

Avatar


Registreerunud 27.09.10
Postitusi: 147

Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: skoda kodiaq rs 2019

postitati 27.04.12 19:18 Tsiteeri
egri eemaldamine



Tervitus
kas keegi on 1.9 tdi 96kw superbil egri eemaldanud või kas on see üldse võimalik
või panna pime ette
kas keegi oskaks sellist asja ette võtta või teab kes sellea hakkama saaks ja kellel oleks aega sellega tegeleda
ise asun tallinnas aga võin ka ringi liikuda


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
diesel
klubiliige



Registreerunud 21.11.05
Postitusi: 1006

Asukoht: maal
Kasutaja on eemal

Auto: traktorid

postitati 28.04.12 07:26 Tsiteeri


pimeda ette panek on seuke 10 minuti töö, pluss siis pimeda enda tegemine. näituseks kahekordsest õllepurgi plekist juba jägub tükiks ajaks. veel uhkem kui mingi sileda alumiiniumitüki leiad, näituseks nii ühe milli paksuse.
lisaks võib sul tekkida kange tahtmine kogu sisselase sellest ködist puhtaks pesta. see on suisa vägagi soovitatav tegevus. a aega läeb siis juba tublisti rohkem, kuna sisselaske kolle tuleks ikka auto küljest maha võtta.

hoopis omaette probleem on aga tekkida võivate veateadetega. minul on kogemus ainult vanade 66kw konedega ja need ei tee ühtki piiksu pimeda peale. loodetavasti keegi targem oskab öelda kuidas 96kw sellesse suhtub.
no teoorias võib ka kiirelt kasvõi ajutise pimeda vahele kruvida ja vaadata, kas kone karjuma hakkab. kui keik peaks toimima siis juba ilusti ja kestvalt teha.

mul on muidu selline ähmane arusaam tekkinud, et euro neljad on veel vähemalt osaliselt lihtsalt pimendatavad aga euro viitega pidi väga nutune olema. kuuldavasti pidi uuematel juba mitu eraldi andurit jälgima, et keegi ei üritaks puhta ja värske õhu hingamisele üle minna. siis läheb ilmselt juba väga pädevat häkker-elektroonik-lukkseppa vaja, et igasugu valvsad andurid ää petta.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
ricardo25
huviline

Avatar


Registreerunud 27.09.10
Postitusi: 147

Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: skoda kodiaq rs 2019

postitati 30.04.12 14:07 Tsiteeri


kas see kuidagi mootorit kah kahjustab kui egr eemaldada või pime ette panna
kuskil lugesin et egr jahuti kaudu tuleb tuppa soojust
et kui see kõik eemaldada kas siis enam sooja ei puhuks


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
diesel
klubiliige



Registreerunud 21.11.05
Postitusi: 1006

Asukoht: maal
Kasutaja on eemal

Auto: traktorid

postitati 30.04.12 17:42 Tsiteeri


mina ei tea uuematest konedest ööd ega mütsi. ja seetõttu miskit tarka kosta ei mõista. enda traktoritel mul igatahes mingit soojenduse sisteemi sääl põle. lihtsalt toru tuleb väljalaskest sisselaskesse, kuis siis see klapp vahel on. no tegelikult tegu lihtsa segusiibriga. ma isegi hetkel ei mäleta, mis teda juhib. on sääl vaakumi teema või miskit elektrilist või ... a igatahes minul on pime ees ja mootor on tänulik. mingit tahma ja muud sodi enam värske õhu hulka ei aeta. kone käib rõõmsalt ja vinguhingamise aegu taga ei igatse.
olemuslikult on egr saatanast. sunnitakse ju mootorit koos värske õhuga ka sumpsist tulevat vingu uuesti sisse hingama. asja kasutamine johtub saastenormidest. kui osa tossust teist korda üle põletatakse siis saavad gaasid justkui veidi puhtamad. teoorias ilus. praktikas aga sittab see asi kogu sisselaske mingi paksu tökatilaadse ollusega ää ja mootori hingamine jääb õige niruks. jõud väheneb, kütusekulu suureneb ja mootori ressurss langeb tublisti. seega keskonna hoidmise jutt on tegelikult puhas udu.
lase mõnel pädeval mehhaanikul asja vaadata. ja kui vähegi kannatab, siis proovi pimedat. väga võimalik, et auto hakkab mingeid tulukesi vilgutama ja karjuma. uuematel masinatel isegi väänatakse kone "limp home" reshiimi. siis on sitasti ja ilma pädeva häkkerita ilmselt ei saa.
aga igatahes on täiesti kindel, et kui õnnestub asi ää elimineerida ja ühtlasi ka egr-i järgse osa sisselaskest puhtaks teed, siis mootor tänab sind.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
AzA
huviline



Registreerunud 17.11.05
Postitusi: 205

Asukoht: pärnu
Kasutaja on eemal

Auto: Octavia II 2.0 TDI

postitati 05.05.12 10:50 Tsiteeri


Kohe läheb limp mode. Turbo kaotatakse ära, peale selle saad igavese pesu veateateid alates turbo rõhu andurist kuni aknapesuvee omani välja.
Targem on see egr lihtsalt ära puhastada ja edasi kulgeda.


hannes
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi
ricardo25
huviline

Avatar


Registreerunud 27.09.10
Postitusi: 147

Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: skoda kodiaq rs 2019

postitati 05.05.12 11:01 Tsiteeri


uurisin et kui sohftist egr kinni keerata,siis ei tohiks neid veateateid tulla plekitükk ette pimedaks ära teha siis pidi kõik ok olema.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
AzA
huviline



Registreerunud 17.11.05
Postitusi: 205

Asukoht: pärnu
Kasutaja on eemal

Auto: Octavia II 2.0 TDI

postitati 07.05.12 13:14 Tsiteeri


Jah siis on, aga neid softi näppijaid on saekaatrimehe ühe käe sõrmedel eestis.

Miks sa seda egri üldse kinni tahad keerata?


hannes
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi
tnx
huviline



Registreerunud 07.05.12
Postitusi: 750

Kasutaja on eemal


postitati 07.05.12 16:51 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: diesel
kui osa tossust teist korda üle põletatakse siis saavad gaasid justkui veidi puhtamad. teoorias ilus. praktikas aga sittab see asi kogu sisselaske mingi paksu tökatilaadse ollusega ää ja mootori hingamine jääb õige niruks.


Teooriat saab lugeda näiteks Wikipediast http://en.wikipedia.org/wiki/Egr. Sealt nähtub, et oluline ei ole mitte niivõrd heitgaaside "ülepõletamine" vaid see, et CO2 toimel alaneb põlemistemperatuur. Temperatuuri alandamise esmane eesmärk on tõepoolest NOx vähendamine heitgaasides, ent sellega võib ka muid asju seotud olla. Näiteks olen ma lugenud arvamust, et kinnijäänud EGR ja sellega kaasnenud temperatuuritõus väljalaskes põhjustab turbo liigkiiret riknemist (allikas: http://www.honestjohn.co.uk/carbycar/bmw/3-series-e46-1998/?section=bad)

Praktikas on nii, et pigi sisselaskesse ei teki mitte sellepärast, et EGR on saatanast vaid sellepärast, et kulunud või rikkega mootor tahmab liigselt ning sisselaskesse sattunud niiskus või õli muudavad selle omakorda kleepuvaks. Sõltumata EGRi olemasolust või kasutamisest koguneb see tahm ikkagi väljalaskesse, näiteks katalüsaatorisse või uuematel autodel ka kübemefiltrisse. DPF-iga autodel teadvustatakse seda tahma kogunemise probleemi üsna selgelt nii juhendis kui vastava tulukesega armatuuris. Miks peaks vanematel masinatel arvama, et kui EGR kinni panna, siis tuleb kogu tahm tagant välja ja mingit probleemi pole?

Muidugi see võimalus on küll olemas, et EGR enda konstruktsioon on kuidagi jama, näiteks Toyotal on sihukest asja ette tulnud, et ummistumise järel näeb tehas ette klapi asendamise parandatud versiooniga.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
diesel
klubiliige



Registreerunud 21.11.05
Postitusi: 1006

Asukoht: maal
Kasutaja on eemal

Auto: traktorid

postitati 07.05.12 18:34 Tsiteeri


mis jutt see nüüd on?
mina panin pimeda kui auto oli umbes aasta vana ja läbisõit kuskil 70 tuhat. kuni egr-ini oli sisselase puhas, sealt edasi paksu paska täis ja üsna pisikese augu kaudu hingitses.
no selle uhke teooria järgi oli siis järelikult mootor juba koledasti hõredaks kulunud ja muidu igati peetis omadega.
nüüdseks on läbisõit jämedalt 600 tuhat. ehk siis 530 pimedaga. poole milli pealt sai muuhulgas mõõdetud surveid. huvitaval kombel oled need tehasest tulnud uue mootori tasemel või isegi pisut paremad. kas hõredaks kulumine on kuidagi imeväel paranenud?
õnnetu sisselase püsib huvitaval kombel siiamaani ilusa ja puhtana. kas tegu mingi anomaaliaga? turbo on endiselt seesama, mis tehases pandi. puhub siiamaani väga hästi ja see hirmus ülekuumenemine pole talle veel suuremat teinud. katalüsaator on ka algupärane ja endiselt elus, või noh ütleme nii, et ülevaatuselt läheb masin omal jalal ja sirge seljaga läbi. mida seal täpsemalt mõõdetakse, seda ma kindlalt väita ei tea, aga igatahes pole kat veel ära ummistunud.
ma ei saa küll aru, mida need kuumad väljalaskegaasid jahutavad võrreldes värske õueõhuga. võimalik, et masin siis korvab selle puuduva jahutuse suure kütusekogusega. igatahes läheb teist mehiselt. nii umbes pool linnas ja pool maanteel reshiimis võtab ikka tubli neli liitrit sajale ää. no see hulk ilmselt jahutab küll.

ühesõnaga minusuguse harimatu maaka jaoks oli see eelmise postituse sisu küll pullikaka moodi rohkem. aga nagu juba öeldud, siis ma ei jaga asjast ööd ega mütsi ja seetõttu paluks minu juttu mitte tähele panna.

olen egr-i teemadel vestelnud ka mitme kõrgelt haritud ja pädeva inseneriga ja miskipärast nemad väidavad ka asja idiootse olema. samas loomulikult pole kooliharidus ka mingi argument antud teemal.

tea, kas peaksin nüüd minema garaashi häbenema ja salamahti pimeda ää koristama?
kuuldavasti keegi kodanik bolt jookseb hirmus kiiresti ka just tänu sellele, et värske õhu asemel hingab ka juba korra kopsust läbikäinud lufti.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
tnx
huviline



Registreerunud 07.05.12
Postitusi: 750

Kasutaja on eemal


postitati 08.05.12 07:19 Tsiteeri


Ma tahtsin lihtsalt viidata, et maailmas on ka teistsuguseid kogemusi. Enamasti kipub olema just sedapidi, et mida uuem (st hilisema väljalaskeaastaga, mitte vähem sõitnud) auto, seda rohkem on esmapilgul arusaamatuid seoseid ja seda vähem ta talub igasugust omaloomingut.

Diisli ülevaatusel mõõdetakse tahmaosakeste sisaldust heitgaasides, ei enamat. Piirväärtus on üsna kõrgel, kui masinal on sõites pidevalt kerge hall lont järel, siis saab ka veel ülevaatuselt üsna sirge seljaga läbi. Umbes katt ega pimendatud EGR ei muuda selles osas midagi. Nähtamatuid mürgiseid gaase mõõdetakse ainult bensukatel. Iseenesest oleks muidugi huvitav proovida enne ja pärast EGRi pimendamist gaaside koostist mõõta erinevatel tööreÅžiimidel, aga mul pole kahjuks vajalikke aparaate kuskilt võtta.

Tsitaat:
Algselt postitas: diesel
ma ei saa küll aru, mida need kuumad väljalaskegaasid jahutavad võrreldes värske õueõhuga.


Aga proovi kodus pliidiga järgi, kas annab külma õhuga tuli väiksemaks puhuda? Väljalaskegaas ega värske õhk oma temperatuuriga ei jahutagi midagi vaid tuli läheb rohkem või vähem heledaks vastavalt sellele, kui palju selles sissevõetavas segus on põlemiseks vajalikku hapnikku.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
diesel
klubiliige



Registreerunud 21.11.05
Postitusi: 1006

Asukoht: maal
Kasutaja on eemal

Auto: traktorid

postitati 08.05.12 08:25 Tsiteeri


kui seda jaburavõitu teooriat edasi ajada, siis kõige parem oleks justkui sumpsi otsast voolikuga kõik gaasid uuele ringile ajada. õueõhku ei võtaks üldse. ja kütuse võiks ka täiesti kinni keerata. küll siis oleks hea. kütust ei kulu, õhku ei saasta, suisa terve auto ei kulu ja elu on lill.

mina olen vanakooli tegelane ja mõtteviis selline, et mootoris põletatakse õhu ja kütuse segu. ja selle tulemusena saadakse töö tegemiseks vajalik jõud. kui tõsiselt tööd tehakse, siis väljalase lastakse ikka õige pikalt ja heledalt hõõguma. ja mootorid kestavad ja toimivad.

igasugu ökonomistide ja väärroheliste leiutatud idiootsused võiks töö tegemise juurest eemal hoida.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
KPuusepp
huviline

Avatar


Registreerunud 01.10.10
Postitusi: 317

Asukoht: Tallinn, Nõmme
Kasutaja on eemal

Auto: Superb I 1.8T

postitati 10.05.12 05:23 Tsiteeri


http://www.briskoda.net/forums/topic/237437-egr-blankdelete/

Siin hakati ka just sellest juttu puhuma. Ehk siis kasutaja Cown sõnul plaat ette ja ei tohiks midagi väga muud juhtuda. Kuigi ma seda väga uskuda ei tahaks, et EGR-i lahti ühendades ühtegi veakoodi ei näita, kuid ära võid proovida.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
diesel
klubiliige



Registreerunud 21.11.05
Postitusi: 1006

Asukoht: maal
Kasutaja on eemal

Auto: traktorid

postitati 10.05.12 06:21 Tsiteeri


proovige ää jah, kel uuem masin käepärast.
paaril teisel automargil on euro 5 mootoritega suisa selline kepp tehtud, et kui masin aru saab, et vingu enam nuusutada ei lasta, siis suretatakse koheselt välja ja enam käima ei läe.
selle kõrval mingi veateade on ikka suisa köömes.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
ricardo25
huviline

Avatar


Registreerunud 27.09.10
Postitusi: 147

Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: skoda kodiaq rs 2019

postitati 02.03.13 22:41 Tsiteeri


tervitus
mure oli jälle egri jahutusega et hakkas tosool kaduma ja sumpsist ilgelt valget suitsu tulema.Mingi pool aastat tagasi sai kasutatud passati jahuti pandud ja läbi ta saigi jälle ja nüüd otsustasin siis sellisest asjast nagu egr loobuda lõplikult.Sai siis jahutile toru vahele pandud ,egrile pime ette ja mõtlesin et kõik korras ,aga siis jäi autol pedalit andes hing kinni ja turbo ei tulnud kohe järgi ja vahepeal kadus üldse ära.Armatuuris midagi põlema ja karjuma ei hakanud.
Sai siis jyrisoole helistatud vana pani arvuti külge,tegi ajule asjad selgeks ja nüüd kõik timm
egr pimedaks tehtud ja sohftis kinni pandud ja loodan väga et võin selle klapi üldse ära unustada.Tunda on et mootor hingab kohe vabamalt ja on erksam .
Sai siis 208000 km hooldus ka tehtud
vahetusse läksid tagumised amordid,kettad,klotsid,õli, filtrid ja egr kinni
tänud andrec-ile ja jyrisoole
mehed tõesti teavad mida teevad


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
Tee uus teema Tee uus küsitlus


Mine lehekülje lõppu


XMB Škoda Club Edition
Arendanud Aventure Meedia & XMB Grupp © 2002-2010
Täiendanud indro & diversion @ 2002-2024
Eesti Skoda Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 45.8% - SQL: 54.2%]