alfonso
huviline
Registreerunud 24.02.12
Postitusi: 182
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Superb III 1,4TSI L&K
|
postitati 31.05.12 08:53
|
|
|
Superb II kõlarid
Kuna ei ole veel tüübleid ostnud ja selle tõttu ka ust lahti kiskuda raatsinud, siis küsiks, et kas keegi teab, mis suuruses standardkõlarid Superb II
ukses on? Kas on 16,5 cm või mingi värdi omaette suurus?
|
|
|
Swissflam
huviline
Registreerunud 17.10.07
Postitusi: 166
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Superb 1,8T L&K, PT Cruiser
|
postitati 31.05.12 17:58
|
|
|
Bassikõlar on 7". Vaherõngaga saab ilust panna ka 6,5". Tehases on kõlarid kinnitatud neetidega, soovitan kasutada kruve. Originaal element on üks
kehvemaid, mida üldse tehasepaigalduses näinud olen. Tweetri diameetrit ei mäleta, oli vist 40mm kanti.
|
|
|
alfonso
huviline
Registreerunud 24.02.12
Postitusi: 182
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Superb III 1,4TSI L&K
|
postitati 01.06.12 07:16
|
|
|
Kuidas on uksed, mõtlen kas terve ukse sisekülg on alumiiniumplekiga kaetud?
Tõsine plaan on vahetada ära originaalkõlarid ja lisada võim + uste, pagasiruumi ja rattakoobaste müraisolatsioon.
Kurjad keeled muidugi räägivad, et kuna superbi originaal sound on suht talutav, siis ilma eraldi supakata jääb heli paranemine üpris marginaalseks.
Noh, saab näha.
Praegu on valikus kaks kõlarit:
- German Maestro CS 6508 (endine MB Quart)
- DLS R6A
Võimuks on plaanitud hetkel Magnat Black Core Four.
Müraisolatsiooniks tuleb Dynamat Extreme + Dynaliner 3,2 mm.
Kas vaherõngast on kaubandusvõrkudest leida ka või tuleb improviseerida?
|
|
|
Swissflam
huviline
Registreerunud 17.10.07
Postitusi: 166
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Superb 1,8T L&K, PT Cruiser
|
postitati 01.06.12 16:46
|
|
|
Vaheplekk on ikka aga see ei sega kõlarielementidele juurdepääsu. Kes hakkab tegema, siis kindlasti tuleb summutada uksepolster, sest olemasolevad
kruvid ning tüüblid ei suuda selle vibreerimist hästi summutada. Hea test on selline, et laske aken lõpuni alla ning proovige lahtist ust "kinni
lüüa" - kohutav plasti plärin.
Soundi talutavus on väga subjektiivne teema, siiski julgen väita, et Superb II helisüsteemi kvaliteet on üpris nigel, seda ka teostuse poolelt.
Siiamaani olen ikka väitnud, et uusi kõlarielemente ei ole mõtet originaalpaigutusse panna, effekt on väga väike. Superb II originaalelemendid on aga
nii viletsad, et juba nende asendamine 60-70 eur järelturu elementidega (ning filtritega) annab tubli edasimineku (muidugi koos ukse mürasummutusega).
Räägin puhtalt enda kogemusest, kui töökaaslane, kelle tööautoks uus Superb on, tuli nõu küsima, kuidas heli vähe paremaks muuta.
Vaherõnga saad ise teha, kui on võimalus näiteks puidufreesi kasutada ning vineerist välja lõigata. Aga neid pakutakse ka kaubanduses, ka minu
töökaaslane ostis selle poest. Sobis mälumööda mingi universaalne VAG gruppi plastist adapter, mis klapib alates Golfist lõpetades
Passat/Superbiga.
Kunagi, kui ise autoaudioga tegelesin, siis DLS R6A oli selline raudvara, kõige rohkem projekte sai sellega teostatud - odav kuid juba hakkas vaikselt
"mängima". German Maestrot ei ole ise kuulanud, ei kommenteeri. Kuid MB Quarti mäletan küll ja aastaid tagasi päris odavat (loe: kehvasti kõlavat)
komplekti neil valikus polnudki.
|
|
|
alfonso
huviline
Registreerunud 24.02.12
Postitusi: 182
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Superb III 1,4TSI L&K
|
postitati 01.06.12 18:21
|
|
|
Mida sa mõtled uksepolstri summutamise kohapealt? Kas seda, et polstri ja ukse kokkupuutepunktid pehme tekstiilteibiga üle panna ja vaadata seestpoolt
üle kõikvõimalikud naginat/vibra soodustavad kohad või hoopis seda, et uksepolstrile mõnda lagedamasse kohta pigimati triibud liimida?
DLS R6A on jah suht pommikindel valik. Olen seda paljude tarkade inimeste käest kuulnud. Samas on mul German Maestro/MB Quart-i heli osas tõeline
heldimus. Pole küll selle tootja autokõlareid kunagi kuulda saanud, aga muud tooted on neil küll väga omapärase ja mõnusa heliga. Valikus olev German
Maestro CS6508 on muidu veidi odavam kui DLS R6A. Vastavalt siis 158 vs 172 eurot komplekt (2 tavakõlarit + 2 eraldiseisvat tweetrit). Samas on aga
German Maestro andmed väga palju paremad (kuigi samas pole kummagil saada graafikuid, nii et see on väga subjektiivne).
Üldjoontes plaanin kõlarid jah jätta samadesse kohtadesse nagu tehases mõeldud. Ainult esimesed tweetrid toon peeglite katte juurde ette.
Millised elemendid sul töökaaslane välja valis? Mingid 60-70 eurot maksvad odavama otsa asjad nagu mainisid? Ja kas võimu lisas vahele?
|
|
|
Swissflam
huviline
Registreerunud 17.10.07
Postitusi: 166
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Superb 1,8T L&K, PT Cruiser
|
postitati 02.06.12 11:39
|
|
|
Leidsin kiiruga otsides ühe video, mis selgitab nende uksepolstrite probleemi: http://www.youtube.com/watch?v=GN-5Xx3Qg_c&feature=related
Polster tuleks katta matiga ning vildiga, et istuks tihedalt ees.
Sellesse tööautosse läksid Alpine komponendid (võimendit ei lisanud, kuna polnudki eesmärgiks), Noortehniku kaupluses olid veidi üle 60 eur maksnud.
Kuulasin seda autot enne modifitseerimist ning pärast uute elementide paigaldamist (kuid ilma polstritete) ja vähe oli märgatav. Sellest kohutavast
moonutusest bassiosas sai vabaks ning ülemine diapasoon oli ka rahulikum. Muidugi ei maksa sellest jutust välja lugeda, et me nüüd hullu SQ masina
ehitasime, lihtsalt peale vikerraadio jutusaadete kannatab nüüd muusikat ka kuulata.
|
|
|
alfonso
huviline
Registreerunud 24.02.12
Postitusi: 182
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Superb III 1,4TSI L&K
|
postitati 02.06.12 12:34
|
|
|
Ja jah, seda polstri vibreerimist olen ka mina täheldanud. Tekitab päris jubeda helimoonutuse.
Mina arvasin selle jaoks, et piisaks polstri ülevalt alla Dunamat-i ribadega ülepanemisest ja vilti nagu ei plaaninudki. Kas arvan õigesti, et vildi
eesmärk on ainult see, et uksepolster oleks ukse sisepinnaga kontaktis ja selle tõttu ei saaks polster nii hästi vibreerida? Kui jah, siis piisaks
vist ka väiksematest vildiruutudest?
|
|
|
Wygla
huviline
Registreerunud 09.03.06
Postitusi: 724
Asukoht: lõuna
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia
|
postitati 03.06.12 07:36
|
|
|
*Uksepleki siseküljele pigimatt+viltmatt (vildi asemel tänapäeval juba ka veekindamaid materjale).
*Polstrile samuti pigimatt (2mm)+viltmatt.
*Lisaks võib panna plastikust tüüblite ümbrusesse (tüübli ja uksepleki kokkupuutekoht) riidest isoleeri, et ei tekiks mingil ajal "pleki-plasti"
omavahelist hõõrdumist. "Plastik+Plastik" ühenduskohtadele võib samuti lisada riidest isoleeri - ukse käepidemed näiteks, sest ka need kipuvad mõnel
autol vahest krõbisema.
Kui need punktid kriitiliselt üle vaatad ja ära teed, siis saad väga mõnusa heliga auto, mis ei plärise ega nagise.
|
|
|
alfonso
huviline
Registreerunud 24.02.12
Postitusi: 182
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Superb III 1,4TSI L&K
|
postitati 03.06.12 15:11
|
|
|
Tegelikult jah ma traditsioonilist pigimatti ja vilti kasutada ei plaani. Dynamat Extreme ei ole oma koostiselt pigimatt, aga kuna väljanägemine ja
kasutusotstarve on üpriski sarnased, siis võime teda ju sedasi nimetada. Vildi asemel plaanin kasutada 3,2 mm Dynalinerit ja muidu oli plaan kasutada
seda ainult ukse siseplekil (kahekihiliselt - all Dynamat Extreme ja peal täies ulatuses Dynaliner). 1 kiht 3,2mm Dynalinerit pidavat targemate
inimeste info kohaselt olema ukse sisse täiesti piisav. Rattakoobastele ja põhjale soovitatakse paksemat.
|
|
|
alfonso
huviline
Registreerunud 24.02.12
Postitusi: 182
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Superb III 1,4TSI L&K
|
postitati 07.06.12 19:30
|
|
|
Swissflam, mul tekkis nüüd küsimus.
Kui töökaaslase Superb II-e kõlaritega mässasid, kas tal oli tavaline raadio või Bolero? Ja kas sellel raadiol RCA väljund ka oli?
|
|
|
Swissflam
huviline
Registreerunud 17.10.07
Postitusi: 166
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Superb 1,8T L&K, PT Cruiser
|
postitati 09.06.12 15:30
|
|
|
Ausalt öeldes ei tea, aga masin on baasvarustuses ja arvatavasti nimetati seda aparaati, mis sinna kaasa pandi, Swingiks. Olen 99% kindel, et väljund
antud raadiol puudus. Miks küsid, võimendile signaali vaja?
|
|
|
alfonso
huviline
Registreerunud 24.02.12
Postitusi: 182
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Superb III 1,4TSI L&K
|
postitati 09.06.12 16:11
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Swissflam
Ausalt öeldes ei tea, aga masin on baasvarustuses ja arvatavasti nimetati seda aparaati, mis sinna kaasa pandi, Swingiks. Olen 99% kindel, et väljund
antud raadiol puudus. Miks küsid, võimendile signaali vaja? |
Kiskusin endal raadi täna maha ja RCA väljund tõesti puudub. Aga jah, võimendile on korralikku signaali tõesti vaja. Praegu vaatasin, et seal on mingi
mini-iso sarnane pistik. Suht ainukeseks variandiks vist ongi sealt alt lihtsalt ise üks parema ja üks vasaku +/- võtta ja selline kodune RCA-ks
üleminek tekitada.
Välja nägi asi selline:
http://album.ee/node/26840107/50308735
Oma lolluses ei suutnud pilti siia foorumisse kuidagi üles panna.
|
|
|
Swissflam
huviline
Registreerunud 17.10.07
Postitusi: 166
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Superb 1,8T L&K, PT Cruiser
|
postitati 10.06.12 10:37
|
|
|
Kõige lihtsam on panna kõlari juhtmetele paralleelselt vahele hi-low konverter, nt. http://www.noortehnik.ee/grupid/action/show_product/product_id/1174/
Teoreetiliselt võtab selline karbikene heli kvaliteeti alla. Praktikas peab olema ikka väga hea heliga masin, et seda vahet tajuksid. Kui viitsimist
on, siis saad ka ise sellele raadiole rca väljundi tekitada näiteks vol poteka pealt või lõpukivi sisendist. Aga jah, need hi-low konverterid on nii
odavad, et ega sellel nokitsemisel kesktasemel helisüsteemi juures mõtet pole.
|
|
|
alfonso
huviline
Registreerunud 24.02.12
Postitusi: 182
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Superb III 1,4TSI L&K
|
postitati 10.06.12 10:43
|
|
|
Nuh, arvestades ülejäänud komponentide hindu, siis kuskilt heli kvaliteedis väga järele anda ei tahaks.
Ma kui dumbuser muidugi küsin väga narre küsimusi, aga mis oleks sellel lahendusel viga, kui ma võtan maki tagant parema ja vasaku kõlari juhtmed ja
tirin nad otse võimu? On sellisel juhul see probleem, et selles punktis on makk juba heli niipalju kõlarite jaoks moonutanud, et ei saa puhast asja?
|
|
|
Swissflam
huviline
Registreerunud 17.10.07
Postitusi: 166
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Superb 1,8T L&K, PT Cruiser
|
postitati 10.06.12 16:27
|
|
|
No otse maki kõlarikaablilt saate signaali võtta siis, kui Teie võimendi omab hi-level sisendit. Tollel eelpool nimetatud Magnati võimendil on ainult
low-level sisend ehk rahvakeeli "rca only". Mis juhtub siis kui juba lõppvõimendi poolt võimendatud amplituudiga signaal uuesti eelastmesse lasta?
Vastus - ei midagi head.
Panege rahumeeli see hi-low konverter vahele, Teie tulevases süsteemis on palju hullemaid "heli kadusid" kui see viimati nimetatud seadeldis.
|
|
|
alfonso
huviline
Registreerunud 24.02.12
Postitusi: 182
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Superb III 1,4TSI L&K
|
postitati 11.06.12 06:29
|
|
|
Eks ma seda tegelikult ise kartsin ka, et sealt otse juhtmete väljatoomine ei taha toimida. See oleks liiga lihtne olnud:/
On nendel Hi-Low konverteritel mingit vahet ka? Mõtlen seda, et kas on erinevate hinnaklassi seadmetel tekkiv moonutus erinev? Niipalju olen ma aru
internetis tuhnides saanud, et osa neist on reguleeritavad ja osa mitte, aga sellest reguleerimisvõimalusest ei oskagi midagi arvata.
Aga milliste mu valitud komponentide juures on kitsaskohad? Ok, sellest olen ma aru saanud, et tehaseraadioga väga hea tulemuse saavutamine on
problemaatiline/võimatu. Ülejäänud komponendid ja materjalid olen ma üritanud aga valida korraliku kvaliteediga. Näiteks ainuüksi kõlarijuhtmed
lähevad miski 90 euri maksma (2,5mm, oksüdeerimiskindel jne). Nojah, supakat ma ei plaani panna, aga samas ei aja ma taga ka sellist põit väristavat
metsikult madalat bassi. Pigem tahan ma head helikvaliteeti, kus oleks kõik sügavused ja nüansid hästi tajutavad.
Aga suur tänu Swissflam viitsimast seda helimaailma noobi natuke harida
Olen juba väga palju targemaks saanud.
|
|
|
Swissflam
huviline
Registreerunud 17.10.07
Postitusi: 166
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Superb 1,8T L&K, PT Cruiser
|
postitati 11.06.12 17:53
|
|
|
Konverteritel on kvaliteedi vahed olemas küll, kuid too viidatud Alfatec on "piisav". Reguleerimine on analoogne võimenditel kasutatava "gain"
funktsiooniga, ehk saab kanalite tasakaalu paika keerata.
Selleks, et vastata, millised on antud (või siis tulevase) süsteemi kitsaskohad, peaks teadma, mida üldse lõpptulemusena eeldatakse/oodatakse. Väga
palju sõltub inimese muusikalisest maitsest ning millist süsteemi ta kasutab igapäevaselt. Mida kehvem see on, seda lihtsam ka tema nõudmisi täita.
Kui ei ole paremat kuulnud siis ei oskagi paremat tahta.
Kui üritada vastada hr. alfonso valikutest lähtuvalt, siis kõlarikomponendid on piisavad, originaalasukohta paigaldamiseks mina kalleimad ei
valikski. Kõlarikaablite vahetus on samuti mõistlik, Magnati tootega ma aga väga "läbi ei saa". Siiski ei ole ka see Magnati võim kõige suurem
pidur.
Akustika maailm on väga suur ja täis pobleeme, mis takistavad ideaalse tulemuseni jõudmist. Autode akustika esimene probleem on auto salong ise.
Kõlarid asuvad kuulajast erinevatel kaugustel (vasak ja parem pool), kasutatakse heliprotsessoreid helinihete tekitamiseks. Ka peegeldused ning
sumbumised/võimendumised koos resonantsidega on väga raske kontollialla saada jne, jne. Selle kõige mõistmiseks kasvõi karvavõrragi nõuab aega,
kogemust ja palju raha ning lõpptulemuseks võib olla totaalselt ümberehitatud salongiga masin, mis sõitmiseks enam ei kõlba (juhul, kui "haigusele"
ennem ravi ei saa). Kõige parem, kui selle "haigusega" tegemist ei tee ning rahuldud sellega mis olemas.
|
|
|
alfonso
huviline
Registreerunud 24.02.12
Postitusi: 182
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Superb III 1,4TSI L&K
|
postitati 12.06.12 07:06
|
|
|
Ohh, see heli maailm on tõesti nii subjektiivne, kui vähegi olla saab. Mõnele piisab sellest, kui panna pagassi odav supakas ja võim, volüüm maxi
keerata ja siis külavahel tümpa-tümpa ringi tsillida. Välismaistes foorumites tarkuseteri taga ajades on masendav, kuidas inimesed ajavad segi
süsteemi helikvaliteedi ja valjususe. Alles eile sattusin ühe supakaelemendi kvaliteedi vaidlusele, kus ainukeseks argumendiks oli see, et kui tulen,
siis naabrid kuulevad mind juba miili kauguselt, järelikult on hea asi.
Tööd tehes on mul peas German Maestro kõrvaklapid. Tegu on kõrvaklappidega, millest ma räägin ainult ja ainult ülivõrdes. Nojah, tegu ei ole ka
sellise laiatarbekaubaga, mida Prismast osta saab, aga need kõrvaklapid on saanud täielikuks needuseks. Heli on lihtsalt nii puhas ja nüansirikas, et
enam kehva kvaliteediga muusikat kuulata ei saa, lihtsalt kõrv tabab kõik "puudused" vastikult hästi ära ja häirib tõsiselt. Sedasi ongi autosse
istudes igal õhtul täielik kultuurisokk ja võtab oma kolmveerand tundi enne kui kui aju enam kõrvadest tuleva heli peale krimpsu ei tõmba. Naljakas on
see, et ennem neid kõrvaklappe ei häirinud mind kehv helikvaliteet mitte üldse või noh häiris tavapärastes piirides. Nüüd aga olen vastu tahtmist
täielikuks audiofiiliks kätte ära läinud.
Muusika kohapealt olen ma kõigekuulaja. Väga hea meelega kuulan klassikalist muusikat, aga regulaarselt eksin ka Poweri sagedusele.
Magnati osas olen täiesti nõus. Nende odavama otsa elemendid ja võimud on ikka (vabandage väljendi pärast) täielik kräpp. Samas on mul kallima otsa
Magnatiga olnud ainult positiivset kogemust. Näiteks on kallima otsa Magnati kodukõlarid väga head. Ja ma tõesti ei mõtle lihtsalt head vaid väga
head. Niipalju kui ma olen Black Core Four kohta uurinud, siis liigitatakse ta kategooriasse "talutav". Teine variant oleks DLS CA41, aga kuna
hinnavahe Magnatiga on 100 euri ja eelarve kokku juba niikuinii päris üüratuks läinud, siis pigem on valikusse jäänud Magnat. Muide, CA41-l on isegi
Hi sisendid olemas ja sedasi oleks suht lihtne ühendada.
Hetkel on lootust, et pääsen Hi-Low konverterita. Nimelt inglased väidavad, et RCD510 raadiost on võimalik saada puhas line out. Seda siis läbi VCDS-i
seadete muutmise. On erinevaid andmeid, aga selleks pidavat vaja olema raadio seadetesse panna väljundiks kas "Sound System" või "Dynaudio". Info
selle kohta on veel väga toores, aga vist paistab, et on võimalik. Muidugi seda veel ei tea, mis näoga mind Auto100-s vaadatakse, kui sellise sooviga
nende jutule lähen
Sellest haigusest hoidumine on kõige parem soovitus, mida üldse anda saab. Ma mõtlesin ka esialgu, et panen ustesse natuke odavat müramatti ja 60
eurosed elemendid. Siis uurisin asja edasi, käisin erinevates audiotehnikat müüvates salongides inimesi kiusamas, kolasin ringi internetiavarustes ja
tulemuseks on see, et eelarve on juba kasvanud ca 1200 euroni (kusjuures kõik töö teen ise). Sellega aga paistab, et see haigus ei lõpe, vaid süveneb
pidevalt. Mul on juba praegu välja valitud komplekt komponente, kui uus Superb peaks välja tulema. Praegu lihtsalt ei tunne mingit mõtet autot uuema
vastu välja vahetada, kuna midagi eriti juurde ikka ei saaks. Samas loodan ma, et uus Superb ikka lähima paari aastaga välja tuleb ja seetõttu
praeguse auto helisüsteemi metsikult investeerida ka nagu pointi ei ole.
|
|
|
alfonso
huviline
Registreerunud 24.02.12
Postitusi: 182
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Superb III 1,4TSI L&K
|
postitati 12.06.12 07:18
|
|
|
Ahjaa, ainuke muudatus kõlarite asukohtades on mul plaanitud tviitrite toomine küljepeeglite katete juurde. Tagumiste uste tviitrite asukohaga ei ole
suutnud midagi uut välja mõelda ja jäävad vist sinna kus tehas mõelnud.
Kuidas muidu tviitriga on, kas peaks ta olema natuke rohkem kuulaja poole suunatud? Teooriast mäletan, et kõrged helid kipuvad sirgjooneliselt liikuma
ja seetõttu peaks kuulaja poole suunatult heli parem olema.
|
|
|
Swissflam
huviline
Registreerunud 17.10.07
Postitusi: 166
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Superb 1,8T L&K, PT Cruiser
|
postitati 12.06.12 14:24
|
|
|
Alfonso, olete oma mõttetegevusega tabanud üht olulisemat punkti autoaudio juures üldse - see on elementide (valjuhääldite) suunamine. Igat
valuhääldid iseloomustab lisaks muudele parameetridele ka suuna karakteristiga. Robustselt jagunevad nad "on-axle" ja "off-axle" ehk mõni
"mängib" nn. otse kiirgusega ja mõni teatud nurga all. Suunamine ei ole tähtis ainult tweetri puhul vaid ka midrange/midbass korral. Sellepärast
olen ma alati öelnud, et originaal asukohta uusi kõlareid paigaldades ei ole mõttet uutesse valjuhäälditesse mõtetult palju kulutada, lihtsalt ei
kasutada hea elemendi kõiki võimalusi ära. Mina olen suunamiseks kulutanud ka nädalaid parima heli saavutamiseks. Midbasside suunamiseks ehitatakse
sageli uksepolstritele nn. poodiumid aga on ka teisi variante nt. kickpanelid auto põrandal. Tweetrid tasub tuua umbes kõrvade kõrgusele, see tõstab
"lava" ning annab helile avarust. Siit edasi arendades tulevad mängu peegeldused aknaklaasidelt ......
Muide enamusel SQ võistlusautodel on tagumised kõlarid üldse "deaktiveeritud".
Ja minul aitas haiguse vastu kuri naine. Nüüd ma tegelen koduse audioga.
|
|
|
alfonso
huviline
Registreerunud 24.02.12
Postitusi: 182
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Superb III 1,4TSI L&K
|
postitati 13.06.12 15:09
|
|
|
Piilusin, uurisin ja mõõtsin ning jõudsin järeldusele, et väga kõrgele ma tviitritega tulla ei saa. Sisuliselt ainuke võimalik koht ongi uksepeegli
tagune osa. Kui juba minna uksepiilari kallale, siis see nõuaks väga kaelamurdvat ümberehitust ja tviiter tuleks üpris näo lähedale, mis kardan
moonutaks heli üldpilti päris märgatavalt. Mul on tunne, et uksepeeglite plastikkatted pean tviitri jaoks uued niikuinii tegema. Peab seda muidugi
mõtlema, kuidas ja kui esteetiline see tulem jääks.
Kõlarite suunamise osas hakkasin täna autos istudes natuke mõtlema. Tehase kõlarikohti ma muutma hakata väga ei viitsi. Samas on madalsageduse kõlarid
ustes üpris madalal ja seega suund on istmesse. Nagu ma aru saan, siis kõige parem see ei ole.
Kuna ma pean kõlarite kinnitused niikuinii uuesti tegema, siis kas oleks mõttekas kõlarid ukse sees kergelt ülespoole suunata? Muidugi seal tekib see
probleem, et kui väga palju suunda muuta, siis osa kõlarist suundub uksepolstrisse, mitte enam "kõlarivõresse". Ja seda ei oska enam kahtlustadagi,
mis sellisel juhul helikvaliteediga juhtub.
Tagakõlarid ma igatahes proovin niipalju suunata kui võimalik. Ega ees istudes nendest mingit tolku ikka väga ei ole ja olgu siis taga istujatel
vähemalt nii mõnus heli kui võimalik.
|
|
|
Commer
huviline
Registreerunud 11.09.13
Postitusi: 37
Asukoht: Klooga-Keila-Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Superb 1.8 TSI
|
|
eestlane1991
klubiliige
Registreerunud 15.11.14
Postitusi: 2
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Superb Ambition 1.8TSI 10"
|
postitati 15.11.14 23:22
|
|
|
Tere!
Sooviksin nõu teilt, kes te superbi lammutamisega tegelenud olete.
Plaanis vahetada kõlarid välja ning summutust teha.
Kui lihtne on aku pealt võimendile toidet vedada, mõtlen just salongi toomist?
Kas Columbus väljastab rca signaali?
Tweeterid esiukses ja tagaukses, kas on erinevas mõõdus?
Ees ukses on lingi taga ja tunduvad väga väikesed.
Ootan soovitusi.
Tänan!
|
|
|
|