1,6l 8v bfq mootori lonkav tühikäik ja lahendus
Tegu on pealkirjas mainitud 2002 Octavia mootoriga. Probleemiks oli külmalt väga ebastabiilme tühikäik, pöörded kõikusid ja jäid peale. Maanteel
sõites kippus nõksutama.
Arvuti näias ühte veakoodi- fuel trim lean b1 s1, ehk lambda ütles ajule, et segu on liiga lahja ja pihusteid on vaja kauem lahti hoida. Tühikäigul
oli short term fuel trim 25% (peaks olema vahemikus 10%/-10%), gaasi andes läks segu paika. Tagantjärgi on hea tark olla, aga oleks pidanud kohe aru
saama, et õhuleke on kuskil segusiibri ja plokikaane vahel, sest kinnise segusiibriga on sisselaske kollektoris maksimaalne vaakum ja kuskilt kisub
õhku vahele. Ei osanud numbreid kohe õigesti tõlgendada. Kõigepealt vahetasin küünlad. Sellel mootoril ei olegi see nii lihtne, tuleb eemaldada
sisselaske kollektor. Õ•nneks käib kolle pooleks ja ära tuleb võtta ainult plokikaanepoolne osa. Nüüd saab teist korda takkajärgi tark olla, nimelt
tehase manuaal näeb ette, et kollektori eemaldamisel peab ALATI plokikaane ja kollektori vahelised tihendid ära vahetama. Mina seda ei teinud ,
vahetasin küünlad viskasin kolle kokku tagasi ja tulemus oli täpselt 0, ikka samad hädad.
Edasi suundusin segusiibri juurde. Sel mootoril läheb karteri tuulutus otse segusiibri ette ja mätsib ikka mõnusalt seal kõik kinni. Sama lögaga on ka
maf- andur koos. Kõige parem on siibrit puhastada, kui see küllest ära võtta, sest egr- sisendava on teiselpool siibrit ja sealt tuleb ka mõnusat
kaupa, mis siibri kinni mätsib. Egr- sisendavast oli järgi jäänud nõela suurune ava, nii tahma täis oli. ilmselt on kogu egr süsteem umbes, tulevikus
peab sellega tegelema. Puhastasin siibri, panin kokku, arvutiga TBA ja tulemust mitte mingisugust, ikka samad hädad.
Siis hakkasin vaatama, plokikaane ja sisselaske kollektori vahelt immitses õli. Karteri tuulutusest tulev kondents ja õli aur immitses plokikaane ja
kollektori vahelt välja. Kui õli pääseb välja, siis järelikult peab ka lisaõhk sealt samast sisse pääsema. Võtsin kollektori uuesti maha ja oligi
selge, kummist tihendid olid muutunud kõvaks murenenud plastikuks. Uued tihendid asemele kolle uuesti kokku ja auto nagu uuesti sündinud. Arvuti järgi
ka segu numbrid kenasti paigas.
Ehk on sellest abi, kes on sama hädaga kimpus.
Pika jutu lõpetuseks väike pildike, need neetud tihendid on detail nr. 9
|