VLkaksviis
huviline
Registreerunud 03.12.14
Postitusi: 15
Kasutaja on eemal
|
postitati 03.12.14 18:48
|
|
|
Mootori käivitus külmaga
Tere
Seoses probleem mootori käivitamisega. Kui väljas on miinus 8 ei taha auto esimese käivatmisega tööle minna vaid peab 3x tegevust kordama.
Kas võivad olla vigased eelsüüteküünlad või mingi muu kala ?
Aku on 70 amprine mitte originaal.
Auto Skoda octavia 2001 diisel
|
|
|
Ranx
huviline
Registreerunud 02.01.14
Postitusi: 624
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: S audi, RS skoda,Allroad
|
postitati 03.12.14 18:53
|
|
|
Alusta odavamatest asjadest ,esimesena eelsüüteküünlad .
Kui tehnikat jagad ,siis peaks häälest aru saama ,kas akul starteri vedamiseks piisavalt jaksu on .
Üldiselt kui aku juba 3 katset mootorit vedada jaksab ,siis aku vast nõrgeim lüli pole .
|
|
|
VLkaksviis
huviline
Registreerunud 03.12.14
Postitusi: 15
Kasutaja on eemal
|
postitati 03.12.14 18:55
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Ranx
Alusta odavamatest asjadest ,esimesena eelsüüteküünlad .
Kui tehnikat jagad ,siis peaks häälest aru saama ,kas akul starteri vedamiseks piisavalt jaksu on .
Üldiselt kui aku juba 3 katset mootorit vedada jaksab ,siis aku vast nõrgeim lüli pole . |
peale kolme on aku tühi
Ei hakka uut posti tegema küsiks siin ära kuidas suhtuda sellesse ,et mootor jahtub külmaga ruttu ära ?
On mingi lahendus mootorile ?
|
|
|
Ranx
huviline
Registreerunud 02.01.14
Postitusi: 624
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: S audi, RS skoda,Allroad
|
postitati 03.12.14 19:10
|
|
|
Kui need käivitused 3tk on umbes 3-5 sek ,siis ei tohiks aku ära kustuda.
Samas kui aku on lahja ,ning starter ei saavuta õiget kiirust ,ei pruugi käivituda.
tasub ka ennem aku vahetust laadimise pinge üle kontrollida.
Mis mõttes mootor jahtub kulmaga ära ,kas seistes ,või sõites ?
|
|
|
VLkaksviis
huviline
Registreerunud 03.12.14
Postitusi: 15
Kasutaja on eemal
|
postitati 03.12.14 19:44
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Ranx
Kui need käivitused 3tk on umbes 3-5 sek ,siis ei tohiks aku ära kustuda.
Samas kui aku on lahja ,ning starter ei saavuta õiget kiirust ,ei pruugi käivituda.
tasub ka ennem aku vahetust laadimise pinge üle kontrollida.
Mis mõttes mootor jahtub kulmaga ära ,kas seistes ,või sõites ? |
sõites kui alguses temp 90 soojenuds 4 taseme peale jahtub 40 peale umbes
|
|
|
Ranx
huviline
Registreerunud 02.01.14
Postitusi: 624
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: S audi, RS skoda,Allroad
|
postitati 03.12.14 19:52
|
|
|
1.6 mootorist pole mõtet rääkida ,see ei eraldagi eriti sooja ,aga 1.9/2.0 peaks ikka natuke sooja andma , võlusõnaks on termostaat ,ning kui ,dsg
kastiga auto ,siis ka käigukasti termostaat .
|
|
|
diesel
klubiliige
Registreerunud 21.11.05
Postitusi: 1006
Asukoht: maal
Kasutaja on eemal
Auto: traktorid
|
postitati 04.12.14 07:49
|
|
|
käivitamisraskuste puhul kolm asja. aku ja hõõgküünalde kontroll on loomulikud ja vaja teha esimeses järjekorras. aga seejärel vaataks mina starterit.
isiklik kogemus mitme masinaga. justkui täitsa toimiv starter ei suuda tegelikult käivitumiseks vajalikke pöördeid anda. peale mõnekümne rahalist remo
mõnes spetsialiseerunud töökojas on elu jälle lill.
ja sooja saamisega on ka lihtne. harjuge ära, et diislitest ei saa sooja kätte. lihtne abi on papi ette panemine. mõjub üllatavalt hästi. sealt edasi
hakkab asi webasto järgi lõhnama. või kannatate natuke aega ja sõidate käpikutega, kevad tuleb varsti ja siis enam soojamuret pole.
|
|
|
Ranx
huviline
Registreerunud 02.01.14
Postitusi: 624
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: S audi, RS skoda,Allroad
|
postitati 04.12.14 16:42
|
|
|
Olgem täpsed ,vanad diislid annavad väga head sooja ,probleem on just uue aja diislitega ,ja väikse kubatuuriliste bensukatega.
|
|
|
diesel
klubiliige
Registreerunud 21.11.05
Postitusi: 1006
Asukoht: maal
Kasutaja on eemal
Auto: traktorid
|
postitati 05.12.14 19:51
|
|
|
olgem veel täpsemad ja defineerigem "vanad diislid".
minu mõlemad soodad on 1.9 66kw konedega. kas need on vanad? igatahes ei soojene ühestki otsast. ühel on õnneks webasto.
ja volkaril on üldse vabalthingav diisel vahel. ommuku töölesõites 50 versta maanteel ei tekita küll mingit erilist sooja. no seukest leiget puhub.
papp muidugi aitab aga ma nii laisk, et pole veel selleni jõudnud. samas mõte kerib ikka webasto poole.
|
|
|
diesel
klubiliige
Registreerunud 21.11.05
Postitusi: 1006
Asukoht: maal
Kasutaja on eemal
Auto: traktorid
|
postitati 05.12.14 19:54
|
|
|
targutan veel. sooja annab põletatud kütus. ma ei ole väga kindel, et mingi tänapäevane ja noobel diisel võtaks vähem kütet kui näituseks need eelpool
mainitet 66kw koned.
|
|
|
Ranx
huviline
Registreerunud 02.01.14
Postitusi: 624
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: S audi, RS skoda,Allroad
|
postitati 05.12.14 20:09
|
|
|
Mu ligi 30 aastat vana caddy puhub sellist kuuma et võiks vorsti vabalt grillida.
Ei tasu unustada, et vanadel volkaritel on plokikaanes põlemiskambrid, mida tdi-del pole.
Kuna mul ka juhuslikult vanem 1.9 diisel olemas, võin kindlalt väita, et mu uuem ja nooblim 2.0 (135kw) diisel kulutab vähem, aga on poole võimsam.
Sellest. Vanast 1.9 66 kw diislist saab sooja kätte küll, tee oma autod korda;-)
|
|
|
mein
huviline
Registreerunud 26.11.14
Postitusi: 99
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Rapid
|
postitati 05.12.14 23:25
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Ranx
Sellest. Vanast 1.9 66 kw diislist saab sooja kätte küll, tee oma autod korda;-) |
Ega ikka hästi saa küll. Naisevennal on audi 80 selle mootoriga ja seal hakkab kunagi mingit sooja ka tulema, aga töökaaslasel oli galaxy selle
mootoriga ja suures salongis oli suht lootusetu sooja saada. Ja see 1,9 66kw (ka 81kw) on öko mootor. Ei ütleks et uus 1,6 oluliselt ökom oleks kui
25a. tagasi toodetud 1,6td mootor. 18kW on rohkem ja keskmine kulu liiter vähem, aga oleks oodand enamat.
Mu jutt on vist veidi segane. Mõtlesin et ei muuda postitust, vaid lisan selgituse.
See 25a. vana 1,6TD oli mu vanal audi 80-nel. Hea auto. Väiksemate ülalpidamiskuludega autot pole vist olemas. Küttekulu oli max 6 sajale. Mnt.-l
ökolt kulgedes sai alla 4-ja. Juppide hinnad tõid naeratuse näole, kere ei roosteta. Aga moraalselt vananeb auto ikka. Soojaks ka läks. Mitte nagu
bensakas aga diisli kohta hästi. Talveks muidugi papp radika ette! Äkki peaks oma rapidile ka papi radika ette panema? Või uutel autodel ei anna see
midagi?
Õkost rääkides mõtlesin seda, et kui miskit ei põletata, siis ei tule sooja ka ju!
|
|
|
alarallin
huviline
Registreerunud 25.10.07
Postitusi: 193
Asukoht: Kiili
Kasutaja on eemal
Auto: Fiesta ST 210HP
|
postitati 06.12.14 15:03
|
|
|
Mu eelmine auto oli Fabia RS aastast 2003 ja 1,9 96 kW TDiga. Isegi uue termostaadiga jahtus mootor alla 90 kraadi, kui ummikus vent 2 peale keerata.
Vendi asendeid oli 4. Samas maantee peal sellist probleemi ei olnud, kuna siis on pöörded kõrgemal. Seega äkki proovid vendi 1 astme peal, kas ka
jahtub. Kui jah, siis ruttu termostaati vahetama.
Ps. Kui tahad 92 kraadist termostaati (87 kraadise standardi asemele), siis vaata golf 3 gti ABF 110 kW oma. Neil on mõõdud samad, aint avanemis temp
on erinev.
|
|
|
Ranx
huviline
Registreerunud 02.01.14
Postitusi: 624
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: S audi, RS skoda,Allroad
|
postitati 06.12.14 16:59
|
|
|
Kes soovib oma silmaga näha ,võib tulla vaatama ,mu 84a mk1 1.6d caddy ,või 99a 1.9tdi passat lähevad kuumaks nagu saunad ,mõlemad autod on ilma
lisasoojenduseta.
Sharanid/galaxyd on lihtsalt suure akna pinnaga ja neid on tõesti raske soojaks saada.
|
|
|