Cobra
huviline
Registreerunud 20.11.05
Postitusi: 24
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia Combi II 1.9TDi
|
|
Müüdud: Octavia Combi Elegance 1.9TDI
Müüa Octavia Combi, Elegance varustuses
kuulutus mis on näha auto24`s
Kahjuks pean müüma masina, kuna igapäevaseks kasutamiseks on nüüd ametiauto.... ja lihtsalt masin ei leia kasutust
|
|
|
troll
huviline
Registreerunud 03.10.07
Postitusi: 1
Kasutaja on eemal
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Cobra
Müüa Octavia Combi, Elegance varustuses
kuulutus mis on näha auto24`s
Kahjuks pean müüma masina, kuna igapäevaseks kasutamiseks on nüüd ametiauto.... ja lihtsalt masin ei leia kasutust |
ESP-d pole?
|
|
|
Rookie
huviline
Registreerunud 04.09.06
Postitusi: 7
Kasutaja on eemal
Auto: O2 TDI
|
|
Otsin just sarnase varustusega autot, kui nõutav on ESP olemasolu.
Huvitav, kas ESP-d järelpaigaldusena ei saa lisada?
|
|
|
HenriTeine
huviline
Registreerunud 25.07.06
Postitusi: 222
Kasutaja on eemal
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Rookie
Otsin just sarnase varustusega autot, kui nõutav on ESP olemasolu.
Huvitav, kas ESP-d järelpaigaldusena ei saa lisada? |
Saab, aga hind on jube.
Tsitaat minu kirjavahetusest A100ga.
Tsitaat: |
Juhul,kui tulevikus tahad ESP järelpaigalduses,siis 60.000 kroonise väljaminekuga võid arvestada. |
Mina seda küll ei võtnud. Ja kui pärast tahtsin siiski lisada vastati nii:
Tsitaat: |
Veojõukontroll on autol ju peal. Palju Sa reaalselt ESP-d kasutad.Tore ju on,kui ta ka olemas oleks. |
Nii et asi aeti jube segaseks. Ja kuna kahte kuud ei viitsinud oodata siis võtsin selle ära, ja ootasin kuu.
Samas ei tunne ma küll, et oleks millestki ilma jäänud. Viimased 15 aastat ilma hakkama saanud siis saan selle auto kasutusaja ka.
|
|
|
|
Cobra
huviline
Registreerunud 20.11.05
Postitusi: 24
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia Combi II 1.9TDi
|
|
ESP`d pole aga ASR on küll... aga miks ESP peab olema? nii huvi pärast
|
|
|
creatores
huviline
Registreerunud 20.09.07
Postitusi: 90
Asukoht: Kernu
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia I Kombi
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Cobra
ESP`d pole aga ASR on küll... aga miks ESP peab olema? nii huvi pärast |
ASR - veojõu kontroll
ESP - külglibisemise vastane seadeldis
need on kõik toredad vidinad, aga mind vahel segab kui auto ise mõtlema hakkab.
|
|
|
and77u
huviline
Registreerunud 20.10.06
Postitusi: 48
Asukoht: Rapla
Kasutaja on eemal
Auto: Volkswagen Passat 2.0 FSI 147KW
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: creatores
Tsitaat: | Algselt postitas: Cobra
ESP`d pole aga ASR on küll... aga miks ESP peab olema? nii huvi pärast |
ASR - veojõu kontroll
ESP - külglibisemise vastane seadeldis
need on kõik toredad vidinad, aga mind vahel segab kui auto ise mõtlema hakkab. |
Kas mitte ESP ei hõlma endas nii veojõu kontrolli, külglibisemist kui pidureid?
|
|
|
creatores
huviline
Registreerunud 20.09.07
Postitusi: 90
Asukoht: Kernu
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia I Kombi
|
|
ilmselt hõlmab küll. Sõites nagu olex abi temast, aga kui t6siselt kinni oled siis on see väljasaamist taksitav asi.... hea oleks kui selle saax v2lja
lylitada täielikult kuidagi.
|
|
|
Rookie
huviline
Registreerunud 04.09.06
Postitusi: 7
Kasutaja on eemal
Auto: O2 TDI
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Cobra
ESP`d pole aga ASR on küll... aga miks ESP peab olema? nii huvi pärast |
Ehk pole küll siin õige teema selle arutlemiseks ning kui moderaator nii arvab, võib ta antud vastuse kustutada või mujale liigutada.
Kuna vahepeal sõidavad minu autoga või siis minuga koos ka teised mulle kallid inimesed (kel ei ole ehk super autojuhioskusi), siis ei ole mul
võimalusel kahju auto turvavarustusse investeerida. Üldjuhul on ESP välja lülitatav, kui tuleb tahtmine kusagil vahel "hullata", kuid ootamatute
olukordade puhuks on ESP väga kasulik abimees. Kõik võivad ju nüüd väita et oskavad sõita küll ning ei vaja abivahendeid, kuid tegelikult näitab
liiklusõnnetuste statistika siiski muud.
Teadmiseks pisut fakte ESP-st.
Eestikeelsetest allikatest leidsin ühe artikli http://www.epl.ee/?artikkel=312195, kus kirjutatakse - "Saksamaa kindlustusseltside liidu (GDV) läbiviidud uurimusest selgub,
et 25% vigastustega lõppenud õnnetustest ja 60% surmaga lõppenud liiklusavariidest on juhtunud auto juhitavuse kaotamise tõttu ehk siis sõiduk on
sattunud juhtimisvea või ootamatu liiklusolukorra tõttu külglibisemisse". Päevalehe artiklis tuginetakse vaid ühele uuringule, kuid mitmed
põhjalikumad uuringud näitavad veel mõtlemapanevamaid numbreid.
Väga hea statistika ja kokkuvõtted mitmetest erinevatest uuringutest on saksa keeles välja toodud järgnevas dokumendis:
http://www.ftm.mw.tum.de/zubehoer/pdf/Tagung_AS_2006/03g_knoll.pdf
Samuti on lühikokkuvõttena infot wikipedias aadressil http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_stability_program#Effectiveness
Lühikokkuvõte:
Uuringute järgi peetakse ESPd juba turvavöö järel tähtsuselt teiseks liiklusturvalisuse abinõuks ja seda lausa kolmandal kohal oleva turvapadja
ees!
Uuringute põhjal väidetakse, et ESP kasutuselevõtt vähendab kõigi õnnetuste arvu 35% võrra, kõigi surmaga lõppenud õnnetuste arvu ca. 43% ning surmaga
lõppenud nn. ühe-auto õnnetuste arvu lausa 56%.
Mind need arvud veensid.
Praegusel ajal uut autot ilma standardvarustuses ESP-ta automüüjate poolt isegi pakkuda on minu arvates jabur, eriti kui selle elektroonilise
abivahendi hind on ju auto hinna kõrval marginaalne.
Euroopas teevad näiteks liiklusohutuse eest võitlevad organisatsioonid (näit EuroNCAP) nii lobitööd valitsusringkondades ESP kohustuslikuks
muutmiseks, kui ka teavitustööd autoostjate seas nõudmaks ESP-ga varustatud mudeleid.
USAs on ESP kohustuslik kõigil sõiduautodel standardvarustuses alates 2012 aastast.
Näiteks Saksamaal on juba ligi 85% soetatavatest uutest autodest varustatud ESP-ga.
|
|
|
hqs
huviline
Registreerunud 26.11.05
Postitusi: 150
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Roomster Comfort 1,6 '07
|
|
Sai kah oma Roomsterile ESP tellitud ju selle mõttega, et kui kunagi naine lõpuks load kätte saab ja ma teda ka rooli julgen lubada, siis
ekstreemsemate situatsioonide ennetamiseks ei ole sellest mõnest tuhandest kahju...
...aga, kui sai uue autoga suvel Põlva juures mingit kruusateed pidi sõidetud ehmatas ESP käivitumine mind esimese hooag peaaegu kraavi - mõtlesin, et
lähen sujuvalt kerge libisemisega läbi kurvi, aga see krdi jupstükk mõtles, et "ega ikka ei lähe küll" ja "korrigeeris" mu sõidusuunda suht
ootamatult. Edaspidi oskasin seda juba oodata
Ja nupp on ESP puhul alati olemas (Roomsteril on raadio kõrval kohe), kui selline device üldse masinale installitud.
O: Antiikset tehnikat (ürg-arvutid, lamptelekad ja -raadiod, sidetehnika jms)
|
|
|
|
Cobra
huviline
Registreerunud 20.11.05
Postitusi: 24
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia Combi II 1.9TDi
|
|
nooh eks ikkagi on kõige tähtsam see organ, mis on kahe kõrva vahel (või vähemalt peaks olema)...ehk siis ESP pole miski jumalik/tehniline abivahend
õnnetusest pääsemiseks, pigem korrigeeriv vahend väiksemat sorti näpuvea korral...kuigi jah kui oleks võimalik soetada esp või mõne muu
veojõukontrolliga masin, siis ma samuti soetaksin sellise masina... kuigi olles sõitnud nii ESP ja ASR`iga varustatud autodega siis ei näe neid
meeletuid eelised ESP`l võrreldes ASR`iga... mina lihtsa näitena toon sellise asja, et kui jälgida autosid, millel on tagurdusandurid ja millel ei
ole, siis üldjuhul saavad enne kannatada need stanged, millel parkimisabivahendid küljes on.... nii, et tulen tagasi jutu juurde, et kahe kõrva vahel peab midagi olema.....
|
|
|