Lehekülgi: 1 2 |
wasp
klubiliige
Registreerunud 05.09.06
Postitusi: 118
Kasutaja on eemal
Auto: superb elegance 1,8 TSI 7-DSG
|
postitati 05.10.06 16:21
|
|
|
katsete käigus on kindlks tehtud , et optimaalne naastu töö kiirus on kuni 80 km h . selle kiiruseni püsivad naelad kõige paremini rehvis . kui aga
sõita üle 80 siis hakkab nael kummi sees viltu kiskuma ja võib kergelt rehvipesast välja tulla. kui sõita suurema kiirusega nt 100-130 siis inertsiga
tõstab sõiduki rehvi teelt ülespoole ja tegelik haardumine sõiduteega on ainult naeltel, seega pidurdusel või ekstreem situatsioonis on haardetegur
rehvi ja tee vahel 10 id kordi väiksem kui lamelliga mis olenemata kiirusest istub kogu aeg täis pinnaga teel. soovitus kes sõidavad kiiremini
kasutage lamelle , seda on tõestanud targad teadlased.
|
|
|
M&M
huviline
Registreerunud 12.07.06
Postitusi: 31
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia II, 1,6
|
postitati 06.10.06 06:18
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: wasp
katsete käigus on kindlks tehtud , et optimaalne naastu töö kiirus on kuni 80 km h . selle kiiruseni püsivad naelad kõige paremini rehvis . kui aga
sõita üle 80 siis hakkab nael kummi sees viltu kiskuma ja võib kergelt rehvipesast välja tulla. kui sõita suurema kiirusega nt 100-130 siis inertsiga
tõstab sõiduki rehvi teelt ülespoole ja tegelik haardumine sõiduteega on ainult naeltel, seega pidurdusel või ekstreem situatsioonis on haardetegur
rehvi ja tee vahel 10 id kordi väiksem kui lamelliga mis olenemata kiirusest istub kogu aeg täis pinnaga teel. soovitus kes sõidavad kiiremini
kasutage lamelle , seda on tõestanud targad teadlased.
|
Oskad ehk välja tuua mõne uurimuse või artikli ka mille põhjal seda väidad.
|
|
|
wasp
klubiliige
Registreerunud 05.09.06
Postitusi: 118
Kasutaja on eemal
Auto: superb elegance 1,8 TSI 7-DSG
|
postitati 06.10.06 13:53
|
|
|
seda on loetud eelmise aasta auto ja tehnika ajakirjadest
|
|
|
Hallvatt
huviline
Registreerunud 31.07.06
Postitusi: 169
Asukoht: Haapsalu/Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Felicia Kombi 1,3 1997
|
postitati 07.10.06 23:34
|
|
|
Viimases TM-s on suur talverehvitest.
Naastudest on paremad Michelini X-Ice North, Nokian Hkpl 5, ContiWinterViking 2 ja Gislavedi NordFrost 2.
Lamellidest ContiWinterContact 3, Nokiani Hkpl RSi ja Gislavedi Soft Frost 2.
Ühe sõnaga, suht sarnased tulemused venelaste testidega. Eks kliima ole ka sarnane. Kliima mõjust räägib seegi, et TMi testis lamellidest viimaseks
jäänud Goodyear UltraGrip 7 on sakslaste ADACi testis jällegi esimene...
No sellist jama on raske kommenteerida.
|
|
|
|
Timur
klubiliige
Registreerunud 24.10.05
Postitusi: 664
Asukoht: Harju
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia Combi 1,8T
|
postitati 08.10.06 16:03
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Hallvatt
Gislavedi NordFrost 2. |
Kas seda on uusti tootma hakatud Äkki oli Gislavedi NordFrost 3? Sedagi
minu teada ei toodeta enam. Uus Gislavedi naastrehv on Gislavedi NordFrost 5.
|
|
|
merivam
huviline
Registreerunud 12.07.06
Postitusi: 5
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Roomster
|
postitati 09.10.06 10:05
|
|
|
Naastude kohta veel niipalju, et Nokia on 800.- kallim, kui Michelinid, kuid testis said sama hea tulemuse. Samuti tooks veelkord välja ka naastude
põhilise plussi, nimelt on nad Eesti oludes turvalisemad, sest pidev temperatuuri kõikumine nulli piiril tekitab jääd ning naast on jääl palju parema
pidamisega. Naast on ka, testi tulemusi vaadates, lumes parem.
Tsitaat: | Algselt postitas: Hallvatt
Viimases TM-s on suur talverehvitest.
Naastudest on paremad Michelini X-Ice North, Nokian Hkpl 5, ContiWinterViking 2 ja Gislavedi NordFrost 2.
Lamellidest ContiWinterContact 3, Nokiani Hkpl RSi ja Gislavedi Soft Frost 2.
Ühe sõnaga, suht sarnased tulemused venelaste testidega. Eks kliima ole ka sarnane. Kliima mõjust räägib seegi, et TMi testis lamellidest viimaseks
jäänud Goodyear UltraGrip 7 on sakslaste ADACi testis jällegi esimene... |
|
|
|
Hallvatt
huviline
Registreerunud 31.07.06
Postitusi: 169
Asukoht: Haapsalu/Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Felicia Kombi 1,3 1997
|
postitati 15.10.06 08:45
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Timur
Kas seda on uusti tootma hakatud Äkki oli Gislavedi NordFrost 3? Sedagi
minu teada ei toodeta enam. Uus Gislavedi naastrehv on Gislavedi NordFrost 5. |
5 jah, minu näpuviga.
No sellist jama on raske kommenteerida.
|
|
|
|
moanspot
klubiliige
Registreerunud 08.01.06
Postitusi: 166
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia II Combi
|
postitati 19.10.06 09:31
|
|
|
tegelikult küsiks siit tarkadelt sellist asja.
Et hetkel tahab välja vahetamist üks talverehvide paar. Nokian Hakkapeliitta (vist oli 2 või 3), naastud.
Et kas teoreetiliselt selline variant on oleks mõeldav, et üks paar on naastrehvid ja teine on uued lamellid. Et läheks nö järk-järgult lamellidele
üle.
Kogu jooksu hetkel uut ei tahaks osta, muster on iseeneste korralik, lihtsalt natuke naelu napib... krt teab mis nendega tehtud, tulid koos autoga.
Ja siis juhul kui selline nö combo on mõeldav, siis ettepanekud selles osas, et mis kuhu - kas ette lamell või taha.
Et siis selkorral jälle selline tobe küsimus.
edit: sain oma vastuse juba mujalt, vastavalt liiklusseadusele ei tohi juhul, kui ühel teljel on naelad all ka teisel miskit muud olla.
|
|
|
wagoneer
huviline
Registreerunud 28.10.06
Postitusi: 6
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia II 2,0 masuut 2008
|
postitati 29.10.06 07:51
|
|
|
Eeskirja kohaselt on vist erinevate (naastud/lamellid) kasutamine autol keelatud. Peavad olema kas 4 lamelli või 4 naela.
Nord Frost 3 on täiesti olemas(võibolla vanadest varudest).
Ise aastaid nord frosti kasutaja olnud. Seegi aasta sai soetatud Nord frost 5-ed. Pidamist jätkub nii jääl kui lumes(NF2,NF3). Loodetavasti ei pea
pettuma ka uutes nord frost 5-tes.
|
|
|
indro
meeskond
Registreerunud 21.10.05
Postitusi: 281
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi
|
postitati 01.03.07 15:34
|
|
|
Ostsin sügisel testimiseks protirehvid Master Nordic 4 ja siiani ei
kahetse. Pühapäeval saabusin tagasi 2500km pikkuselt reisilt Soomest (sihtpunkt Lapimaa, Yllas) ja kordagi polnud tunnet, et sealsetel
lumistel/jäistel teedel ei võiks rehvile kindel olla. Kiirteedel sai sõidetud Mercedes ML-i järgi kohati 130km tunnis ja Tallinnas rehve üle vaadates
võib tõdeda, et ükski nael küll kuhugi kadunud pole. Kindlasti on nad natukene mürarikkamad kui kallimad rehvid aga võrreldes Nordic 2-ga mis naise
auto all, on müra tunduvalt väiksem.
|
|
|
|
Rage
klubiliige
Registreerunud 10.02.07
Postitusi: 351
Asukoht: Peetri
Kasutaja on eemal
Auto: XF S
|
postitati 11.10.07 11:39
|
|
|
Nokian 205/55/16 H/91 WR
on kellelgi kogemust? või on Continentali Viking Contact 3'dega võrdlust kuskil leidnud?
|
|
|
lare
meeskond
Registreerunud 21.10.05
Postitusi: 1154
Asukoht: Harkujärve
Kasutaja on eemal
Auto: Scout
|
postitati 11.10.07 13:30
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Rage
Nokian 205/55/16 H/91 WR
on kellelgi kogemust? või on Continentali Viking Contact 3'dega võrdlust kuskil leidnud? |
Viimases TM-s oli suur talverehvitest just mõõdule 205/55R16
Oma auto all on Conti Winter Contact TS810 Sport 225/45R18.
Paar nädalat tagasi oli meil Continentali koolitus.Sealt saadud info kohaselt peaks Viking Contakt 3 väga hea rehv olema.
Nokian koolitusel veel käinud ei ole.
|
|
|
Kosh
huviline
Registreerunud 07.03.07
Postitusi: 115
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: V8
|
postitati 11.10.07 13:40
|
|
|
Viimases TMs oli jah väga asjalik test ja soovitaks selle endale näppu nabida ja sealt juttu juurde lugeda. Mõned TM'i testitulemused riputan siia
üles (sinised on naelad, punased lamellid)
|
|
|
gunnar
huviline
Registreerunud 05.10.07
Postitusi: 4
Asukoht: Võrumaa
Kasutaja on eemal
Auto: O II 1,6 Mpi
|
postitati 11.10.07 19:44
|
|
|
HAKKAPELIITA 2 - Üks talv sõidetud (u. 15 000 km) ja veoratastelt pooled naelad kadunud. Ei tea kas sai vähe sisse sõidetud või milles asi. Autol ESP
olemas, mis peaks takistama rataste nühamist.
Teisel autol ka samad rehvid ja tagumise silla veoga kuid ei ole naelte kadumist märgata.
|
|
|
Valts
klubiliige
Registreerunud 31.01.06
Postitusi: 330
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Ford Mondeo 1,8 tdci
|
postitati 12.10.07 05:20
|
|
|
gunnar, Sa oled siis tõesti liiga raske jalaga olnud. Mul on need juba 3 talve all olnud ja naeltest on mingi 5-6 tk läinud.
Aga eks ma olen ise ka raske jalaga
Ega see sissesõit palju ei päästa, kui sa kuskil raudtee ülesõidul või kanalisatsiooniluugil ketsi annad. Seal saab neist suht kiiresti lahti.
|
|
|
Rage
klubiliige
Registreerunud 10.02.07
Postitusi: 351
Asukoht: Peetri
Kasutaja on eemal
Auto: XF S
|
postitati 12.10.07 07:35
|
|
|
Mõõt Muster LI SI Naast RF FR
===================================
uurin ja puurin rehvide hindu, mida need RF ja FR tähendavad.. nendes tulpades kohati kohtan märke: XL, FR, SC ja C
|
|
|
creatores
huviline
Registreerunud 20.09.07
Postitusi: 90
Asukoht: Kernu
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia I Kombi
|
postitati 12.10.07 08:44
|
|
|
Ei taha reklaami teha, aga ise aint kasutatud kumme ostnud viimasel ajal (lamelle)... Nokia Hakapelita 4 (lamell). Oma O1'le 195/60R15 kasutatuna
2000kr 4tk
|
|
|
Saunajumal
huviline
Registreerunud 02.06.07
Postitusi: 20
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia I 1,6
|
postitati 12.10.07 20:29
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Rage
Mõõt Muster LI SI Naast RF FR
===================================
uurin ja puurin rehvide hindu, mida need RF ja FR tähendavad.. nendes tulpades kohati kohtan märke: XL, FR, SC ja C |
OD - ovaalnaast; DD - teemantgeomeetriaga naast; SC - pehme koostissegu; C - kaubiku rehv; FR - veljekaitsega rehv; XL - suurendatud kandevõimega
rehv, RF - tugevdatud rehv (XL=RF)
|
|
|
|
melka
huviline
Registreerunud 06.09.07
Postitusi: 10
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia 1,8 TSI
|
postitati 16.10.07 10:58
|
|
|
Talv tulekul
Milliseis rehve eelistada/eelistate, naast või lamell?
|
|
|
Rage
klubiliige
Registreerunud 10.02.07
Postitusi: 351
Asukoht: Peetri
Kasutaja on eemal
Auto: XF S
|
|
Kosh
huviline
Registreerunud 07.03.07
Postitusi: 115
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: V8
|
postitati 16.10.07 12:30
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: melka
Milliseis rehve eelistada/eelistate, naast või lamell? |
Üleval on ju korralik ülevaade olemas, millised on lamelli/naastu omadused erinevates oludes. Linnasõidul, kus kiilasjääd väga harva, sobib lamelliga
lasta küll. Halvemini hooldatud teedel on nael ehk rohkem salongimüra väärt.
|
|
|
ka:rel
huviline
Registreerunud 05.04.06
Postitusi: 59
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Octavia Combi 1.6 Elegance '02
|
postitati 01.10.08 17:27
|
|
|
Võtaks igasügisese teema korraks taas üles.
Nimelt juhtus silm libisema üle viimase (tavaliselt minu lektüüri hulka keeleoskamatuse tõttu mitte kuuluva) Tehnikamaailma Soome väljaande esikaane
ning nägin seal huvipakkuvat pealkirja - "Suur talverehvitest."
Lamellkummide selle talve kunniks oli kroonitud ContiVikingContact 5. Kusjuures viikingitel on siinkohal väga oluline roll, sest sama
tootja ContiWinterContact oli üks viimasemaid.
link
Kui õigesti aru sain, oli "kunni" ainus miinus keskpärane juhitavus märjal asfaldil.
Naelrehvide osast libisesin paadunud lamellarina sujuvalt üle aga vist olid eesotsas Nokiani ja Michelini tooted.
Kel huvi on ja soome keelt vabalt puhub võiks artiklit täpsemalt kommida.
Lugupidamisega,
ka:rel
|
|
|
|
mar
klubiliige
Registreerunud 25.03.07
Postitusi: 181
Asukoht: Tallinn,Mustamäe
Kasutaja on eemal
Auto: FL Octavia1.4TSI
|
postitati 01.10.08 18:06
|
|
|
Eilses eesti TM-is oli ka sees test.Vaikus ja kerge ülejuhitavus.
|
|
|
v6sa
huviline
Registreerunud 04.11.05
Postitusi: 60
Kasutaja on eemal
|
postitati 02.10.08 11:58
|
|
|
Selles rehvitestis pole mitte meil levinud ContiVikingContact3, vaid TS810 (mida ka ReifenDirekt pakub talverehvi pähe)... Nagu Nokia WR-gi, on
tegemist kähkusõiduks kohase "aastaringse" rehviga, mille loomisel pole jää ja lumeoludes toimetulekule just ülemäära rõhku pandud. Aga see-eest on
hästi stabiilsed Saksa kiirteel 180 km/h uhades...
Eelmisel aastal oli just CVC3 see, mis üsna edukalt esines. Üks tähelepanek veel: Continentali ülemaailmselt lehelt CVC3 ei leiagi, vaid just
ülalmainitud "aastaringsed" 830, 810 ja 800. Aga kalliste hõimuvellede kodulehel on täitsa olemas nii "aastaringsed" kui CVC3.
Ise olen kasutanud just toda CVC3 oma pere kolme erineva auto all. Kõige nigelam oli asi oodatult esiveolise Formani all. Aga juhitavusele polnudki
mitte midagi ette heita, lihtsalt minema ei saanud jää peal nii kiiresti, kui oleks tahtnud. Tagaveoliste raskete masinatega pole probleemi olnud.
Seda muidugi siis, kui võtad arvesse, et talvel on lumi ja jää ning teatavad ebatäpsused ning libisemised on võimalikud.
Sõit siis 75% trass/25% külavahed, mis tihtipeale lükkamata.
Huvitav on see, et minu suhteliselt tagasihoidliku juhikogemusega noorem õde palus oma järgmisele autole samuti sel sügisel CVC3 hankida... Ju siis
eelmise autoga saadud kogemus nii lamellide kui naeltega julgustas otsustama vaiksemate ja muretumate kasuks...
Minult siis poolthääl lamellile.
Disklaimer: Fleimi vältimiseks soovitan: kui kahtled, võta naast.
|
|
|
mar
klubiliige
Registreerunud 25.03.07
Postitusi: 181
Asukoht: Tallinn,Mustamäe
Kasutaja on eemal
Auto: FL Octavia1.4TSI
|
postitati 04.10.08 10:27
|
|
|
On CVC5 ja ts 810 mõlemad seal testis. Ajakiri ninaees momendil.
|
|
|
Lehekülgi: 1 2 |