SR avalaks 2009.04.18 Haapsalu Kiltsi
Igamehe veerandmiili üritus jälle tulemas. Mingeid võistlusklasse pole, kiiver pähe ja tuttavaga koos aega sõitma. AFAIK on kiireim Octavia RS siiani
kasutaja Pakiruumi 15.3s@149,5km/h Reeglid ja pikem jutt all:
Üritus toimub vanas heas vormis.
Mõned pisikesed muudatused.
Sõitjatele on pilet 250.- ( et vähendada järjekorda) sis. 2 pealtvaataja piletit.
Pealtvaatajatele nagu varem pilet 25.- (Edit: 27.03 seisuga 50.- ikkagi)
Tagasisõit on ringiga mööda esimest rada (et vähendada järjekorda) tagasiteel kiiruse piirang 50KM/h
Sõidu ajad saab kokkuvõtvalt iga täistund auto järjekorra numbri järgi.
Helirõhu mõõtmine.
Timing By SR Team.
Üritus kooskõlas Eesti autospordi liidu alakomitee, Haapsalu politseis, Kaitseliidu ja Vallaga.
Ootatud on kõik sponsor ja partnerlus pakkumised.
Valdkonnad:
Aiad.
Aedade transport. http://www.restepi.ee
Helitehnika.
Prügikastid ja vedu. http://www.db-hp.ee
Stardikaar.
Torbikud.
Vastutasuks:
Reklaam foorumites, kuulutuse juures.
Kohapeal 1Mx5M Bannerid
Kleebised autodepeal
Auhinnad ja Promo üritusel kohapeal kõlaritest.
Võistlus juhend.
1. Võistluse andmed
1.1 Võistluse nimetus: SR Opening 2009 (Kiirendushooaja avamine.)
1.2 Võistluse statuut: Klubisisene, eesti autoklubid
1.3 Võistluse toimumise koht: Kiltsi lennuväli, ridala, Haapsalu
1.4 Võistluse toimumise aeg: 18.04.09
1.5 Võistluse ajakava:
10:00 Avatakse pääsla
10:30 Sõitjate koosolek ja ürituse lühitutvustus
11:00 Avatakse rada võistlejatele
17:00 Suletakse kiirendusrada
17:20 BURNOUT KING 2009 (kummipõletamise võistlus)
18:00 Ürituse pidulik lõpetamine
1.6 Võistluse korraldajal on õigus teha ajakavas muudatusi.
2. Võistluse korraldamine ja juhtimine
2.1 Võistluse korraldab SR Team MTÜ
Võistluse peakorraldaja andmed: Kristjan Salmre +3725289380
2.2 Võistlus peetakse vastavalt EAL Võistlusmäärustikele ja käesoleva Juhendi alusel kooskõlas FIA Spordikoodeksiga.
2.3 Võistlus viiakse läbi vastavalt Eesti kiirendusvõistluste tehnilistele tingimustele (Lisa 1), käesolevale juhendile ning üldlevinud heade
käitumise tavadele.
2.4 Võistlust juhivad SR Team Ja SR Teami poolt kinnitatud ametnikud, kohtunikud
2.5 Meeskond: SR Teami Meeskond
Võistluste juht/Peakohtunik: Reio Orasmäe
Võistluste sekretär ja sekretariaat: Eili Orumägi
Tehniline kontroll: Henry Karming, Airo Telvik,
Peaajamõõtja: Kristjan Salmre
3. Osavõtjad, võistlusautod ja võistlusklassid
3.1. Võistlusest võib osa võtta ka kehtivat sõitjalitsentsi omav isik. Võistleja peab tundma võistlusreegleid ja neid aktsepteerima.
3.2 Kasutada võib kõiki Riiklikus Autoregistrikeskuses või välisriigi vastavas registris arvel olevaid sõidukeid, mis vastavad käesolevate reeglite
nõuetele.
3.3 Võistlusest osavõtja on kohustatud esitama check ināis ja/või sõiduki võistluseelse ülevaatuse käigus auto tehnilise passi vm vajalikud
dokumendid (k.a isikut tõendav dokument, juhiluba, vm).
3.4 Võistlusauto peab vastama Kiirenduse alaliidu poolt kehtestatud reeglitele. Ei pea omama kehtivat ülevaatust.
3.5 Võistlusklassid.
Võistlusklassid puuduvad, sõidetakse paaris ja iga paari võitja pääseb edasi.
4. Võistlusele registreerimine
4.1. Võistlusel osalemiseks peab iga sõitja täitma registreerimisvormi ning tasuma osalemistasu.
4.2 Eelregistreerimist ei toimu
4.3 Kohapealne registreerimine toimub: 10:00-17:00
4.4 Osalemistasu eelregistreerinud klubidele on 100.-.
4.5 Osalemistasu võistluspäeval kohapeal on 250.-
4.6 Osalemistasu maksmine toimub kohapeal sularahas.
4.7 Osalemistasu sisaldab võistleja ja võistlussõiduki pääsu võistluspaika.
4.8 Registreerimiseks vajalikud andmed: võistlussõiduki omaniku ees-ja perekonnanimi, sõiduki mark ja mudel, valmistamisaasta, mootori töömaht ja
võimsus vm nõutud andmed.
5. Võistluse läbiviimise kord
5.1 Võistlusdistantsi pikkus on Ā¼ miili, ehk 402,33 meetrit.
5.2 Võistlus koosneb ajasõitudest
5.3 Juhul kui võistleja ei ilmu õigeaegselt stardijoonele, loetakse ta kaotajaks.
5.4 Burnout on lubatud ainult selleks ettenähtud kohas stardialal ja vaid siis kui Starter on andnud
vastava loa.
5.5 Joonele asetumine (stagemine) on lubatud vaid Starteri märguande peale. Juhul kui stagemine ebaõnnestub ehk auto liigub üle stardijoone tuleb
tagurdada tagasi üle stage ja pre-stage joone ning alustada otsast peale.
5.6 Iga võistluse eel on kohustuslik läbida ācheck inā ja registreerida ennast konkreetsele võistlusele. Check ināis kontrollitakse võistleja
dokumente, jagatakse välja võistlusel osalemiseks kõik vajalik materjal ning kantakse võistleja võistluse protokolli. Ainult check ināi ja tehnilise
ülevaatuse läbinud võistlejad kantakse konkreetse võistluse protokolli.
5.7 Sõiduki võistluseelne ülevaatus:
5.7.1 Sõiduki ülevaatus toimub selleks määratud ajal ja kohas, kas võistluse paigas või enne võistlust, vastavalt määratud kuupäevadele ja kohale.
Võistleja kohustus on sõiduki õigeaegne toimetamine ülevaatuse kohta.
5.7.2 Juhul kui peale ülevaatuse läbimist teostatakse sõiduki juures muudatusi, mille tagajärjel sõiduk ei vasta enam käesolevate reeglite nõuetele,
võistleja diskvalifitseeritakse. Samuti kuuluvad võistluselt eemaldamisele sõidukid, mille turvavarustus ei vasta nende poolt võistluse käigus
saavutatud aegadele. Erandina on lubatud võistlust jätkata juhul, kui järgmiseks stardiks suudetakse auto ohutusnõuetega vastavusse viia.
5.8 Ilma võistlusnumbrita võistlussõidukeid starti ei lubata.
6. Karistused
6.1 Võistleja kuulub karistamisele alljärgnevatel juhtudel:
6.1.1 Peale ülevaatuse läbimist teostatakse sõiduki juures muudatusi, mille tagajärjel sõiduk ei vasta enam käesolevate reeglite nõuetele.
6.1.2 Sõiduk ei vasta ohutusnõuetele või on sõitnud välja kiirema aja, kui tema turvavarustus võimaldab.
6.1.3 Burnout väljaspool selleks ettenähtud ala.
6.1.4 Auto mootori käivitamine/soojendamine/reguleerimine ilma, et keegi istub juhikohal.
6.1.5 Võistleja on tarvitanud narkootilisi aineid või alkoholi. Lubatud piirmäär on 0,0 promilli.
6.1.6 Võistleja lülitab automaatkastiga autol sisse vabakäigu stagemisel enne starti ja peale pre-stage joone ületamist.
6.1.7 Väljaspool võistlusrada kehtestatud kiiruspiirangutest (20 km/h või 50km/h) mittekinnipidamine.
6.1.8 Kiirendusrajal vastupidises suunas sõitmine.
6.1.9 Ebasportlik käitumine ja/või ohuolukorra tekitamine.
6.1.10 Juhul kui võistleja ületab raja keskjoone ja peale seda juht jätkab kiirendamist (ei lase gaasi järele) ning seejärel tekitab kahjustusi
ajavõtusüsteemile või kui võistleja tekitab kahjustusi ajavõtusüsteemile rohkem kui korra ühe võistluse käigus või on tuvastatav tema süülisus kahju
tekitamisel, kuulub tekitatud kahju hüvitamisele. Iga purustatud anduri maksumus on 5000 krooni.
6.1.11 Juhul kui võistlusmasinast valgub rajale õli, ning autol puudub mootori alune õlipüüdmismatt, või jahutus- või pidurivedelikku, rohkem kui üks
kord võistluse jooksul, on võistleja kohustatud maksma trahvi 5000 krooni.
6.2 Võistleja langeb eliminaatorist välja, kuid jääb lõpp-protokolli selleks hetkeks saavutatud tulemusega alljärgnevatel juhtudel.
6.2.1 Hilinemine stardialale.
6.2.2 Ei ole võimeline startima, mootor ei käivitu, muu tehniline rike.
6.2.3 Valestart, süttib foori punane tuli. Juhul, kui mõlemad võistlejad teevad valestardi, vähem varastanu võidab.
6.2.4 Sõit üle rajale märgitud kesk või äärejoone või kujutletava keskjoone ületamine ja rajalt väljasõit. Erandiks on ohtliku takistuse vältimine,
sellisel juhul antakse kordusstart.
6.3 Muud tingimused
6.3.2 Alkoholi või narkojoobes võistlejad ja nende meeskonnaliikmed (mehaanikud, muud abilised) peavad korraldaja esimesel nõudmisel võistlusalalt
(k.a. boksiala) lahkuma.
6.3.3 Kõik võistlejad on kohustatud kogu võistluse vältel järgima üldlevinud hea käitumise tavasid.
6.3.4 Võistlejad ja nende meeskonnaliikmed (mehaanikud, muud abilised) ei tohi neile ettenähtud ajal - vahetult stardile eelnenud ajal ja/või stardi
sooritamise momendil kuni stardi lõppemiseni, stardialal viibida.
6.4 Karistus võib olla:
6.4.1 Hoiatus.
6.4.2 Rahaline karistus, summas 500 või 1000 EEK.
6.4.3 Kohene diskvalifitseerimine.
6.4.4 Muu karistus, mis on määratud käesoleva juhendi punktis.
6.5 Otsuse võistleja karistamiseks teeb võistluse Peakohtunik.
6.6 Karistuse määrab žürii ja karistuse määr sõltub rikkumise iseloomust ja juhtumi tagajärgedest.
7. Tulemuste arvestamine
7.1 Võistluspäeva ajad avaldatakse hiljemalt 2 tööpäeva jooksul aadressil http://www.streetrace.org
9. Autasustamine
9.1. Võistluspäeva jooksul jagatakse auhindu erinevate efektide eest, auhindu jagab peakorraldaja.
9.2. Sponsoritel on õigus välja panna eriauhindu.
10. Võistluse üldtingimused
10.1 Võistlejate ja registreerijate koosolekust osavõtmine on kohustuslik.
10.2 Kõik tekkinud küsimused ja probleemid mis juhendis ja tehn. tingimustes pole kirjeldatud lahendab võitluse žürii v. Peakohtunik kohapeal,
võistlejat soosides.
10.3 Võistlusest osa võtta soovivate võistlejate arv on piiratud. Võistluspäevast saavad osa võtta kuni 200 sõitjat.
10.4 Võistlustrassi läbimisel võib peale juhi autos olla 1 kõrvalistmereisija, kes peab samuti olema kinnitatud turvarihmadega ja kandma kiivrit,
kaassõitja ei või olla alkoholi joobes.
10.5 Ilma kaitsekiivrita starti ei lubata.
10.6 Võistluskäigus on võistlusauto hooldamine, remont ja tankimine lubatud ainult temale ettenähtud boksis.
10.7 Võistleja, kes ei allu korraldaja korraldustele eemaldatakse võistluse territooriumilt.
10.8 Võistleja peab järgima võistluse kodukorda, täitma reegleid ja kohtunike korraldusi.
10.9 EAL ja SR Team MTÜ ei vastuta võimalike avariide/õnnetuste ja nende tagajärgede eest. Registreeritud võistlusel litsentsi omavate võistlejate
poolt tekitatud õnnetuste ja võimalike avariide tagajärjel tekkinud kahjud korvab kindlustus.
10.10 Võistleja on kohustatud võimaldama EAL, BHRA või korraldaja poolt autodel esindada oma reklaame, vastavalt rahvusvahelistele
võistlusmäärustele.
11. Sissepääs võistlusalale
11.1. Sõidukite sissepääs
11.1.1. Alale pääsevad kõik võistlusele registreerunud võistlusmasinad
11.2. Isikute sissepääs
11.2.1. Tasuta pääsevad alale kõik registreerunud ja osalemistasu tasunud võistlejad ja mehhaanikud.
11.2.2. Vajadusel võib korraldaja nõuda isikut tõendavat dokumenti.
11.3 Stardialale ja võistlusrajale (stardikaare alt algav ala) sissepääs on lubatud vaid võistlusautol, võistlejal ning ametlikult registreeritud
mehhaanikutel. Stardialal kõrvaliste isikute viibimine on rangelt keelatud. Võistlejaga seotud kõrvaliste isikute stardialas viibimine võib
võistlejale kaasa tuua karistuse.
12. Võistluste üldküsimused
12.1. Korraldajad tagavad võistluspaigas tasulise toitlustamise.
12.2 Korraldajad tagavad CO kustutite olemasolu.
12.3 Teadetetahvel:
Kiirendusvõistlusel käitumise kodukord ja juhend kiirendajatele.
1. Üldised reeglid
1.1 Mistahes viisil ohtlikult käituvad võistlejad ja muude kohalviibivate sõidukite juhid ning võistleja meeskonna liikmed kuuluvad
diskvalifitseerimisele võistluselt ja/või võistluspaigast füüsilisele eemaldamisele.
1.2 Üldine kiiruse piirang väljaspool võistlusrada on 50 km/h ja bokside piirkonnas on kiiruse piirang 10 km/h. Tagasisõidu alal 70km/h
1.3 Bokside piirkonnas juhindutakse manööverdamisel parema käe reeglist.
1.4 Kiirendusrajal vastupidises suunas sõitmine tähendab kohest diskvalifitseerimist.
1.5 Lähi-, päevasõidu-, kaug- jm tulede kasutamine on vastavalt korraldaja poolt esitatavatele nõuetele.
2. Enne starti
2.1 Stardirivis oodates ole rahulik ja ära tee rumalusi (rehvide soojendamine, vajaduseta kiirendamine, jms.). Oota kohtuniku märguannet, et siseneda
stardi-alasse!
2.2 Kui starter tõstab käed horisontaalselt külgedele, võid teha burnouti ja sõita starterini. Seejärel jää rahulikult stardiluba ootama.
2.3 Kui starter tõstab käed pea kohal risti, siis on võistlus ajutiselt katkestatud. Sel juhul seiska mootor ja jää sõidukisse ootama edasisi
korraldusi.
3. Start
3.1 Kui starter näitab kätega foori poole, tohid sõita stardijoonele ja alustada STAGE'imisega.
3.2 Stardijoonele minnes esmalt jälgid PRESTAGE-tulesid. Kui need on süttinud, siis sõida veel ca. 15 cm edasi, kuni süttib STAGE ja seejärel jää
starti ootama. Peale seda, kui mõlemad sõidukid on stage'inud, antakse start lähisekundite jooksul.
3.3 Peale pre-stage'imist on kaasvõistleja suhtes viisakas ära oodata, kuni ka tema on pre-stage'inud ja alles siis lõplikult stageda. Kohene lõplik
stage'imine on ebaviisakas ja amatöörlik ning seda peaks kindlasti vältima.
3.4 Stardis olles fikseeri kindlalt oma sõiduk paigale; kui enne starti vajud kasvõi kogemata üle stardijoone, siis see tähendab automaatselt punast
tuld. Eliminatoris tähendab punane tuli automaatselt kaotust.
3.5 Kui sul tekkib kahtlus oma stardi korrektsuses või sa näed enda ja/või kaasvõistleja fooris punast tuld, siis alusta kindlasti sõitu ning sõida
rada lõpuni läbi - aja saad sa kirja ka vaatamata punasele tulele.
4. Sõit
4.1 Sõida kindlalt oma rajal, mitte kunagi ei tohi väljuda kogu distantsi vältel oma rajalt.
4.2 Kui sõidukiga sõidu ajal midagi juhtub, siis pead sõitma raja lõpuni. Mitte kunagi ei tohi keerata poole raja pealt pealt ära. Vedeliku lekkimise
korral peata esimesel võimalusel rahulikult sõiduk ja seiska mootor, jäädes oma sõidurajale.
4.3 Kui auto muutub rajapeal liikumisvõimetuks, siis kutsu abi. Ära hakka ise autot suvalises suunas lükkama.
5. Peale sõitu
5.1 Peale sõitu pidurda rahulikult hoog maha, ära tee peale finishit äkkpidurdust.
5.2 Tagasisõit toimub mööda parempoolset kõrval lennurada.
5.3 Tagasipööramiseks kasuta selleks ettenähtud kohta.
5.4 Tagasisõiduteel ära sõida kunagi kiiremini kui 70 km/h. Tagasisõiduteel kihutajaid ootab kohene võistluselt diskvalifitseerimine.
5.5 Kui ükskõik kumb sõiduk on peatunud tehnilisel vms. põhjusel enne tagasipöördeala, ei tohi teine sõiduk siirduda tagasisõiduteele enne, kui on
saanud korraldajatelt vastava loa.
5.6 Tagasipöördel ja tagasisõidul kasuta kindlasti suunamärguannet andmaks aegsasti kaasvõistlejale oma kavatsetavatest manöövritest märku.
5.7 Jõudes tagasi pääslasse näita kontrollijale käepaela ja auto kleebist.
|