tanelus
huviline
Registreerunud 24.08.09
Postitusi: 13
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Felicia 1.3 1995
|
postitati 09.09.09 13:50
|
|
|
Favorit 1.3 mootor ja käimakast Feliciale??
Küsimus, kas sobib 1 1-le Favorit 1.3 mootor ja käimakast Feliciale?
|
|
|
Hallvatt
huviline
Registreerunud 31.07.06
Postitusi: 169
Asukoht: Haapsalu/Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Felicia Kombi 1,3 1997
|
postitati 10.09.09 08:20
|
|
|
1,3 nii karburaatormootor kui pritsung peaks küll identsed olema. Mis aasta felicia on ja mis mootor tal enne oli?
No sellist jama on raske kommenteerida.
|
|
|
|
tanelus
huviline
Registreerunud 24.08.09
Postitusi: 13
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Felicia 1.3 1995
|
postitati 10.09.09 09:44
|
|
|
skoda on aastast 1995 1.3 karburaator. juttude põhjal peaks sama olema.
Kui siin pritsungit mainiti, siis kas sellele mootorile annab ka pritsungi peale panna? Kas see on siis ka sama mootor, mis on 1.4-sena fabial?
|
|
|
Hallvatt
huviline
Registreerunud 31.07.06
Postitusi: 169
Asukoht: Haapsalu/Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Felicia Kombi 1,3 1997
|
postitati 10.09.09 18:25
|
|
|
Felicial (ja ka Favoritil/Formanil) on kaks 1,3-liitrist mootorit. Üks vabalthingav, teine monopritsung. Ilmselt on plokk sama, seega pead sa vahetama
põhimõtselt plokikaane ja küttesüsteemi, muu peaks enam-vähem üks-ühele olema.
Aga ma ei näe mingit põhjust miks sa seda tegema peaks. Felicia 1,3MPI (see monopritsung siis) on kapriissem ja jõuetum mootor kui tema karburaatoriga
vend. Karbussmootori kiirendus on parem kah. Küttekulus ei võidaks sa ka eriti midagi. Raiskaks ainult aega ja raha.
Feliciat tehti veel ka 1,6-liitrise bensuka ja 1,9-liitrise diisliga, mõlemad VW grupi omad. Emma-kumma installeerimine 1,3-liitrise asemel oleks
progress, võidaks nii tõmbes (1,3 on maanteel, eriti möödasõidul, ikka lahja) kui ka kestvuses (1,3 eriti üle 300 000 km ei ela). Aga selline
mootorivahetus on nii kulukas tegevus, et ma ei näe põhjust, miks sa seda ~10 000 maksvale autole tegema peaks.
Miks sa üldse uut mootorit otsid, mis vanaga juhtus?
No sellist jama on raske kommenteerida.
|
|
|
|
tanelus
huviline
Registreerunud 24.08.09
Postitusi: 13
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Felicia 1.3 1995
|
postitati 11.09.09 15:35
|
|
|
Ega konkreetselt mootori vahetus hetkel vältimatu praegu ei ole, kuid käigukast on otsas, selle pean vahetama. Koos käigukastiga on võimalik ka mootor
osta. Minu auto läbisõit on kuskil 230 000, pakutaval aga umbes 100 000 võrra vähem (tegu siis Favoriti mootoriga). Mõtlesin ehk on asendus mõistlik.
|
|
|
Hallvatt
huviline
Registreerunud 31.07.06
Postitusi: 169
Asukoht: Haapsalu/Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Felicia Kombi 1,3 1997
|
postitati 11.09.09 19:31
|
|
|
Noh, nagu juba enne ütlesin, on Felicia 1,3 mootori eluiga mingi 300 000 km pluss-miinus 20%. Sellest vaatevinklist tundub väiksema läbisõiduga mootor
mõistlik mõte.
Aga oleneb muidugi hinnast. Ja sellest, kui kaua sa selle Feliciaga edasi sõita kavatsed. Kui mingi 1-2 aastat, pole mõtet küll vahetada, selle
jookseb ka vana mootor ära. Aga kui endale pikemaks ajaks autot plaanid, siis võibolla ehk on mõtet.
Sa ühes teises teemas uurisid plekkide kohta ka. Kokkuvõttes paistab, et kavatsed Feliciasse investeerida rohkem kui ostuhind. Ise tead muidugi
paremini, aga mina nii ei teeks.
Minu kirvereegel on, et autol tuleb teha ainult vältimatuid parandusi. Ja võimalikult odavalt. Mina laseks suuremad augud kinni keevitada, aerosooliga
piserdaks üle ning vahetaks ainult käigukasti, mootorit ei ostaks.
Kui paari aasta pärast auto ära kooleb ja edasi Feliciaga sõita kavatsed, saad alla 10 000 turult järgmise samasuguse.
No sellist jama on raske kommenteerida.
|
|
|
|
tanelus
huviline
Registreerunud 24.08.09
Postitusi: 13
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Felicia 1.3 1995
|
postitati 11.09.09 20:40
|
|
|
Aitäh nõuannete eest! Seda Feliciat ei ole ma ostnud, vaid tegu isa vana autoga, mis nö tasuta käes. Eelmise (Volvo 850) müüsin maha, et võlakoormat
kergendada.
Ega ma ka kavatse sellesse autosse suuri summasid investeerida, kuid hädavajalik liiklemiseks ja ülevaatuselt läbi saamiseks tuleb ära teha.
Käigukast ise on suht otsakorral, õli ei püsi sees - põhjas pragu, 1. ja 2. käik ei lähe korralikult sisse (võibolla ka hoovastiku viga). Selle tahaks
vahetada ja sellega koos ka sidur, mis annab ka lõppemise märke.
Mootor võibolla töesti käib veel mõnda aega, kuigi tahab ka tihendite uuendamist, et õli korralikult sees püsiks.
Väliselt tahaks ka auklikud ja roostes plekid kuidagi pidama saada.
Ja ega rohkem polegi...
|
|
|
|