Taff
huviline
Registreerunud 14.01.10
Postitusi: 13
Kasutaja on eemal
|
postitati 25.03.10 07:48
|
|
|
Diisel Octavia II turbo vastupidavus?
Keegi midagi diisel Octavia II turbost head/paha teab?On tuksi kellegil läinud?
|
|
|
zipper
huviline
Registreerunud 03.05.07
Postitusi: 200
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Octavia II
|
postitati 25.03.10 16:57
|
|
|
Kui ainult linnas vaikselt sõita, siis võib turbo kinni jääda sinna kogunenud põlemata tahmast.
Vahest tuleks paremat jalga raskemalt ka vajutada...
Regulaarselt peab vahetama õli ja mootori õhufiltrit- see tagab turbo pikaealisuse.
Muid vigu ei tule ette
|
|
|
Timur
klubiliige
Registreerunud 24.10.05
Postitusi: 664
Asukoht: Harju
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia Combi 1,8T
|
postitati 25.03.10 19:58
|
|
|
See turbiini kinni tahmamine ei ohusta mitte ainult linnas sõites, vaid ka siis kui maanteel ökonoomsus sõiduga liiale minnakse.
|
|
|
Taff
huviline
Registreerunud 14.01.10
Postitusi: 13
Kasutaja on eemal
|
postitati 25.03.10 20:38
|
|
|
Selge,pidev kiirendamine ei mõju hukutavalt?
|
|
|
Tihver
huviline
Registreerunud 11.01.10
Postitusi: 162
Kasutaja on eemal
Auto: Superb 3 Combi, 140kw TDI DSG 4x4
|
postitati 26.03.10 06:03
|
|
|
Kord paar päevas võiks lasta ikka pöörded üles, siis tahmamine ei ohusta. Pidevalt punase piiril sõita pole vaja, siis juba parem bensukas osta.
Kui autol garantiid ei ole, siis turbo probleemidega ei ole mõtet Auto100`t külastada. Nemad vahetavad seda ainult ühes tükis ja turbo remonti ei
teosta. Uus turbo maksab aga 25-30 000kr koos vahetusega. Remont võib samas maksta 5 korda vähem.
|
|
|
rstdi
huviline
Registreerunud 05.01.07
Postitusi: 420
Kasutaja on eemal
Auto: RS TFSI dsg O2 11, Cupra ST 300 4drive 17
|
postitati 05.04.10 13:28
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Tihver
Kui autol garantiid ei ole, siis turbo probleemidega ei ole mõtet Auto100`t külastada. Nemad vahetavad seda ainult ühes tükis ja turbo remonti ei
teosta. Uus turbo maksab aga 25-30 000kr koos vahetusega. Remont võib samas maksta 5 korda vähem. |
See "remont" on ainult müügi jaoks. Kui tahad ikka pikalt sõita, siis uus turbo on kasulikum. Eesti remonditakse küll, kuid turbo peab olema
korralikult tasakaalus ja seda Eestis keegi minuteada ametlikult ei teosta. Sellest ka need turbode lagunemised legendid. "remontida" saab ca 5k
eest vajadusel.
Õ•li kohapealt tuleb kasutada tootja poolt ettenähtud õlisid ja mitte koonerdada. Odav õli ei sobi turbomootoritele. Õ•li on minumeelest
vastupidavuse kõige olulisem komponent.
Väldi tuunitud diisleid, sh need tuning boxid jne, kui just parandamine pole su hobi...
Lisaks arvesta, et diislit on kallim pidada / esineda võib rohkem X muresid, mida raske lahendada, kuigi liitri kulu per 100km on ca 2x vahe võrreldes
bensukaga.
Tuli natukene OT, aga äkki on valiku tegemisel abiks.
|
|
|
Suslik
klubiliige
Registreerunud 07.09.08
Postitusi: 619
Kasutaja on eemal
Auto: Seat Ateca 1.0TSI, Caddy Maxi 1.6TDI
|
postitati 05.04.10 17:20
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: rstdi
Õ•li kohapealt tuleb kasutada tootja poolt ettenähtud õlisid ja mitte koonerdada. Odav õli ei sobi turbomootoritele. |
Jäi vähe arusaamatuks, mismoodi teha kindlaks, et kas õli on ikka piisavalt kallis turbomootorisse valamiseks? Kui õlil mootoritootja vajalikud heakskiidud olemas, siis ei ole hind enam mingi määrav näitaja. Mõned brändid
maksavad rohkem, mõned vähem ja keegi ei ütle, et päris mitmete firmade samalaadsed tooted tulevad ühe liini pealt. Ma küll ei leia, et peaksin
säravama etiketi eest kanistri pealt näiteks 200 krooni rohkem maksma.
Soovitav on võimaluse korral loobuda pikendatud õlivahetusvälpadest.
|
|
|
|
Tihver
huviline
Registreerunud 11.01.10
Postitusi: 162
Kasutaja on eemal
Auto: Superb 3 Combi, 140kw TDI DSG 4x4
|
postitati 05.04.10 17:33
|
|
|
Kui korraliku õliga turbod ei sure, siis järelikult esindus ei pane autosse korraliku õli, sest enamus siin surnutest on olnud esinduses hooldatud
autod.
|
|
|
Suslik
klubiliige
Registreerunud 07.09.08
Postitusi: 619
Kasutaja on eemal
Auto: Seat Ateca 1.0TSI, Caddy Maxi 1.6TDI
|
postitati 06.04.10 05:56
|
|
|
Esindus kallab sisse Castrolit ja ma ei ütleks, et see odav õli oleks. Nagu ka siin foorumis varasemalt mainitud, tuleb tõdeda, et turbod lihtsalt
liialt nõrgad. Ei siin muud suuremat raketiteadust olegi. Mind nüüd lausa hakkas huvitama, et mis oleks siis Skoda jaoks õige ja hea õli? Võtame
näiteks- Superb II Combi 2.0 TDi PD (103kW QG0/2).
|
|
|
|
diesel
klubiliige
Registreerunud 21.11.05
Postitusi: 1006
Asukoht: maal
Kasutaja on eemal
Auto: traktorid
|
postitati 06.04.10 06:20
|
|
|
well, uutest ja uhketest ei tea mõmmigi, a oma vanadele ja väsinud trakatsitele valan sisse suvalist 10w40 törlönti. viimased paarkümmend õlivahetust
olen teinud gulfi vedelaga. hind määrab, gulfi saan 50 krooni per liiter kätte ja igatahes ei ole koned ega turbod küll protesteerinud selle pääle.
|
|
|
odnor
huviline
Registreerunud 10.09.08
Postitusi: 49
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Yeti 1,2DSG
|
postitati 06.04.10 10:58
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Suslik
Esindus kallab sisse Castrolit ja ma ei ütleks, et see odav õli oleks. Nagu ka siin foorumis varasemalt mainitud, tuleb tõdeda, et turbod lihtsalt
liialt nõrgad. Ei siin muud suuremat raketiteadust olegi. Mind nüüd lausa hakkas huvitama, et mis oleks siis Skoda jaoks õige ja hea õli? Võtame
näiteks- Superb II Combi 2.0 TDi PD (103kW QG0/2). |
ei ole mootoriõli küll see koht millega koonerdada (eriti just turbomootorid), kui PD siis alusta õli otsigut selle järgi mis sobib pumppihustile.
kõik mida oskad on lihtne
|
|
|
|
Enrico
klubiliige
Registreerunud 29.03.06
Postitusi: 437
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Superb Sportline
|
postitati 06.04.10 11:35
|
|
|
Siinkohal ootaks Auto100 poolset seletust probleemile, et mitte ise kohvipaksu pealt oletada ja valesid järeldusi teha.
|
|
|
Suslik
klubiliige
Registreerunud 07.09.08
Postitusi: 619
Kasutaja on eemal
Auto: Seat Ateca 1.0TSI, Caddy Maxi 1.6TDI
|
postitati 06.04.10 13:04
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: odnor
ei ole mootoriõli küll see koht millega koonerdada (eriti just turbomootorid), kui PD siis alusta õli otsigut selle järgi mis sobib pumppihustile.
|
Kuna tegelen ise õlide müügiga, siis tean mida võib autosse kallata ja mida mitte. Siin kõlas väide,et mida kallim õli, seda kvaliteetsem. Paraku pole
see alati nii. Aga noh, kes tahab seda uskuda, siis uskugu edasi minugipoolest.
|
|
|
|
Wygla
huviline
Registreerunud 09.03.06
Postitusi: 724
Asukoht: lõuna
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia
|
postitati 06.04.10 15:30
|
|
|
Äkki räägid täpsemalt õlidest.
Ise olen kasutanud Havoline õlisid pikemat aega, aga kuna Bauhofis oli Mobil poolsünt
(5 l) soodushinnaga 399, siis võtsin järgmiseks vahetuseks seda. Mobil peaks ju olema tipptase kirjade järgi?
|
|
|
Suslik
klubiliige
Registreerunud 07.09.08
Postitusi: 619
Kasutaja on eemal
Auto: Seat Ateca 1.0TSI, Caddy Maxi 1.6TDI
|
postitati 06.04.10 16:40
|
|
|
Kui huvilisi on, siis teen õlide jaoks uue teema. Mobilil pole iseenesest viga. Hinnaklass ka suhteliselt normaalne.
|
|
|
|
Timur
klubiliige
Registreerunud 24.10.05
Postitusi: 664
Asukoht: Harju
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia Combi 1,8T
|
postitati 06.04.10 17:27
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Suslik
Kuna tegelen ise õlide müügiga, siis tean mida võib autosse kallata ja mida mitte. Siin kõlas väide,et mida kallim õli, seda kvaliteetsem. Paraku pole
see alati nii. Aga noh, kes tahab seda uskuda, siis uskugu edasi minugipoolest. |
Ega sa ei taha öelda, et Castrol on kehv õli?
|
|
|
Suslik
klubiliige
Registreerunud 07.09.08
Postitusi: 619
Kasutaja on eemal
Auto: Seat Ateca 1.0TSI, Caddy Maxi 1.6TDI
|
postitati 06.04.10 17:44
|
|
|
Muidugi ei taha öelda. Mu masinas kah Castrol sees, kuna ei taibanud ise hooldusse minnes õli kaasa võtta. Tahan lihtsalt vaielda vastu väitele, et
tuleks uuematel turbomootoritel kasutada võimalikult kallist õli. Castrolil moodustab hinnast päris suure osa see,et peale on kirjutatud Castrol. Nii
lihtne see ongi.
Oluline on jälgida, et õlil oleks mootoritootja heakskiit ja muud ei midagi.
|
|
|
|
rstdi
huviline
Registreerunud 05.01.07
Postitusi: 420
Kasutaja on eemal
Auto: RS TFSI dsg O2 11, Cupra ST 300 4drive 17
|
postitati 07.04.10 06:12
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Suslik
Muidugi ei taha öelda. Mu masinas kah Castrol sees, kuna ei taibanud ise hooldusse minnes õli kaasa võtta. Tahan lihtsalt vaielda vastu väitele, et
tuleks uuematel turbomootoritel kasutada võimalikult kallist õli. Castrolil moodustab hinnast päris suure osa see,et peale on kirjutatud Castrol. Nii
lihtne see ongi.
Oluline on jälgida, et õlil oleks mootoritootja heakskiit ja muud ei midagi. |
Minu mõte oli, et panna seda mida tootaja on soovitanud. Kui täissünt peab olema sees, siis ei topiks sinna poolsünti. Kuskilt meenub, et Castrol ja
paar teist tulevad samast kohast, nimed ainult erinevad. See õli tähis (0W....) on kõige olulisem (mootori juures peaks olema ka kleeps või siis
manuaalis kirjas), tootja pigem teisejärguline.
Ja kallist/heast õlist ei ole kasu, kui selle vahetused on ebaregulaarseid või liiga pikad vahed. Kullatud pakendis õli ei ole kindlati parem kui
normaalses pakendis müüdav sama tähisega õli.
http://en.wikipedia.org/wiki/Turbocharger - otsida sealt "Reliability".
Kõige kahjulikum on turbo jaoks siiski kohene seiskamine peale sõitu (õlitus kaob ning turbo kuum). Ise püüan seda alati jälgida, kui suurem koormus
olnud või pikk sõit seljataga. Palju saab teha ära autokasutaja, kuid kui turbo ehitus on vigane siis varem või hiljem sureb ikka ära.
|
|
|
Suslik
klubiliige
Registreerunud 07.09.08
Postitusi: 619
Kasutaja on eemal
Auto: Seat Ateca 1.0TSI, Caddy Maxi 1.6TDI
|
postitati 07.04.10 07:07
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: rstdi
Minu mõte oli, et panna seda mida tootaja on soovitanud. Kui täissünt peab olema sees, siis ei topiks sinna poolsünti. Kuskilt meenub, et Castrol ja
paar teist tulevad samast kohast, nimed ainult erinevad. See õli tähis (0W....) on kõige olulisem (mootori juures peaks olema ka kleeps või siis
manuaalis kirjas), tootja pigem teisejärguline.
|
No aga ma üritasin selgeks teha ju täpselt sama. Mootoritootja heakskiit määrabki ära päris paljud parameetrid, millele see õli vastab. 0W-30 näiteks
tähistab õli viskoosust ehk näita, kui vedel või paks see on. Selle järgi ei saa alati otse öelda, kas on sünt või poolsünt, sest näit. 10w-40 võib
olla nii üks,kui teine.
|
|
|
|
egc
huviline
Registreerunud 17.04.10
Postitusi: 2
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 20.04.10 18:29
|
|
|
Turboid remonditakse ja tasakaalustatakse Eestis küll ja ametlikult endal remonditud turbo peal mis 100 tuhat läbi vuhand juba ja ilma probleemiteta,
samas kui foorumitest lugeda siis nii mõnigi mees ost uue mis ke laiali lennand nii et see kaheotsaga asi. Turbo keomeetria nii naljal kinni ei tahma
ka vaikselt sõites peamiseks probleemiks juht klapp mis kippub kinni jääma.
www.egc-garage.eu
|
|
|
|