skyline
huviline
Registreerunud 14.02.08
Postitusi: 39
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 18.11.11 10:56
|
|
|
1995a Feliciale uuema Felicia mootori ja käigukasti tõstmine
Minu käes 2 Feliciat, üks 1995a 1,3 40 kw mootoriga ja teine 1997a ja 1,3 43 kw mootoriga.
Plaan oleks lähiajal teha mootorite ja käigukastide ümber tõstmine uuemalt autolt vanemale. Tuleneb see sellest ,et vanem auto on hetkel kereremondis
ning kuna teisel autol on kere ka juba üsna mäda siis jätaks selle 97a auto peagi doonorina seisma. See nõrgem ja vanem mootor sööb õli ja on
oluliselt loium kui 43 kw mootor. Lisaks vanema auto käigukast kõriseb ka omajagu.
Siit küsimus, et kas uuema auto 43 kw mootori ja käigukasti saab üks-ühele ümber tõsta 2a vanemale Feliciale? Või peab mingisuguseid ümberehitusi
tegema? Pealtnäha on mootor ja käigukast ning kinnitused ühesugused. Vahe peaks vististi olema vaid mootori forsseeringu astmes?
|
|
|
stefan
klubiliige
Registreerunud 07.01.06
Postitusi: 230
Asukoht: Põhja-Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: Passat B8 Alltrack TSI, VW Golf TSI DSG 110kW MY2016, Yeti 1.8TSI 4x4, Karoq 4x4 TDI DSG
|
postitati 18.11.11 13:10
|
|
|
Minu mäletamis mööda oli 43 kW karburaatoriga ning 1.3i 40kW ja 50kW versioonis oli vist sama mootor pritsungiga. Neid müüdi eestis märgatavalt vähem,
50kW-st vist üldse mitte.
Veel olid võimalikud variandid VW päritolu 1.6 55kW ja ilma turbota 47 kW diisel.
|
|
|
|
skyline
huviline
Registreerunud 14.02.08
Postitusi: 39
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 21.11.11 08:24
|
|
|
Minu käsutuse olevad autod on mõlemad karburaatormootoriga ehk mingeid pritsungi ajusid ega muid taolisi asju autodel ei ole.
|
|
|
undu
huviline
Registreerunud 27.03.09
Postitusi: 173
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: OII Combi 1,8 TSI
|
postitati 21.11.11 19:56
|
|
|
Minu teada Feliciale tehti facelifti käigus vaid kosmeetilisi muudatusi, s.t. kere jäi muutmata. Seega istuvad sõlmed 1:1. Saan aru, et mõlemad autod
sõiduvõimelised, lihtsalt ühel kere kobedam ja teisel tehnika? Kui nii, siis kääri käised üles ja roogi vana auto puhtaks ning lapi uuemast jupid
ümber ja olemas ongi. Bolt-on, karpa-mootorite puhul jääb ka oluline juhtmestiku erinevuse küsimus ära.
Kes palju räägib ei pruugi palju öelda
|
|
|
|
skyline
huviline
Registreerunud 14.02.08
Postitusi: 39
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 22.11.11 08:52
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: undu
Minu teada Feliciale tehti facelifti käigus vaid kosmeetilisi muudatusi, s.t. kere jäi muutmata. Seega istuvad sõlmed 1:1. Saan aru, et mõlemad autod
sõiduvõimelised, lihtsalt ühel kere kobedam ja teisel tehnika? Kui nii, siis kääri käised üles ja roogi vana auto puhtaks ning lapi uuemast jupid
ümber ja olemas ongi. Bolt-on, karpa-mootorite puhul jääb ka oluline juhtmestiku erinevuse küsimus ära. |
Jah, hetkel on nii, et see veidi uuem auto millel tehnika parem ja võimsam, on kehva kerega ja kunagi osalenud kolmes avariis. Seetõttu ei näe mõtet
sellele kereremonti enam tegema hakata
Teisel autol on hetkel roostest tingitud kereremont lõpukorral, kuid mootor lahjem ja rohkem sõitnud ning käigukast kõriseb. Samas see auto eluaeg
enda käes olnud ja avariivaba.
Vähemalt pealtnäha tunduvad mootor ja käigukast identsed, erinevusi on kapoti all näha starteris ja kommutaatoris. Salongis on erinevused suuremad.
PS Mõlemad autod on Facelifti eelsest ajastust, sest Facelift tuli 1998a.
|
|
|
Hallvatt
huviline
Registreerunud 31.07.06
Postitusi: 169
Asukoht: Haapsalu/Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Felicia Kombi 1,3 1997
|
postitati 24.11.11 14:38
|
|
|
1,3 karburaatormootori võimsus on 43 kW, ja monopritsungiga 1,3 võimsus 1995-1996 40 kW, hiljem rohkem. Kui sa väidad kindlalt, et mõlemad on
karburaatoriga, siis on keegi autole passi välja andes midagi lihtsalt segi ajanud. Kui sa mõlema VIN koodid annad, saab kindlalt öelda, mis on mis.
V-o on sel, kus märgitud 40 kW, mootor juba vahetatud ka, on see võimalik?
Ületõstmine käib 1:1, kui mõlemad karpad. Kui üks monopritsung, siis on paar erinevat nüanssi... aga üldiselt samuti 1:1.
No sellist jama on raske kommenteerida.
|
|
|
|
skyline
huviline
Registreerunud 14.02.08
Postitusi: 39
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 25.11.11 07:43
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Hallvatt
1,3 karburaatormootori võimsus on 43 kW, ja monopritsungiga 1,3 võimsus 1995-1996 40 kW, hiljem rohkem. Kui sa väidad kindlalt, et mõlemad on
karburaatoriga, siis on keegi autole passi välja andes midagi lihtsalt segi ajanud. Kui sa mõlema VIN koodid annad, saab kindlalt öelda, mis on mis.
V-o on sel, kus märgitud 40 kW, mootor juba vahetatud ka, on see võimalik?
Ületõstmine käib 1:1, kui mõlemad karpad. Kui üks monopritsung, siis on paar erinevat nüanssi... aga üldiselt samuti 1:1. |
Segi pole midagi aetud, mõlemad on 100% karburaatormootoriga, ma olen seda 40 kw mootori karpat ka ise puhastanud ja tean, milline näeb välja
karburaator. Monopritsega käib kaasas pritsungi pea ja aju koos juhtmestikuga, sellest pole seal haisugi. See auto on nii mehhaaniline, et lausa
arhailine arvestades, millised olid lääne autod aastal 1995. Minu teada tulid osad 43 kw mootorid just monopritsega ja mudelitähistus oli neil
1,3i.
Lääne-Euroopa Autodata võib küll väita, et on pritsega ja katalüsaatoriga, aga pole seal mitte midagi. Kunagi üks loll ülevaataja kukkus väitma, et
sel 40 kw autol peab olema katalüsaator ja et ma olen selle tema arvates alt välja lõiganud. Saatsin ta pikalt ja ütlesin, et see auto on minu isa
poolt 1995a Eesti Skoda esindusest ostetud ja pole siin keegi midagi lõikunud ega ümber teinud. Siis kukkus väitma, et esindus on kati alt välja
lõiganud. Nüüd sai see kuulus Tartu ülevaatja Nuki tingimisi ja soovin talle edu ja haritust!
Ülevaatajad vahivad pimedas usus Autodatat arvestamata, et Ida-Euroopa arenevatele turgudele tehti sageli veidi teistsuguseid mudeleid (just lähtuvalt
kehvemast kütusest ja elanikkonna veasusest) kui näiteks Saksa turule.
|
|
|
|