Foorum Kodulehekülg Eesti Skoda Klubi

Viimati aktiivne: Mitte kunagi




Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema Tee uus küsitlus
Autor:
Pealkiri: Octavia II 2.0 CR jahutusvedeliku temperatuur madal (Vastuseid: 16 | Vaatamisi: 5901)
rvs
huviline



Registreerunud 18.09.13
Postitusi: 8

Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal


postitati 02.11.13 16:50 Tsiteeri
Octavia II 2.0 CR jahutusvedeliku temperatuur madal



Autoks Skoda Octavia II, 2010 aasta, 2.0 TDI CR mootor.
Esinduses öeldi, et termostaat on läbi. Termostaat sai vahetatud (Wahleri toodang sai sisse pandud) ja jahutusvedeliku temperatuur ei taha eriti hästi tõusta. Hetkel väljas +8...10 kraadi, AC väljas ja sõites 90'ga maanteel tõuseb temperatuur vaevalt 50 ja 70 vahele (näiduku järgi). Samal ajal näitab kompuuter õli temperatuuriks ca 65-70 kraadi.
Katsin terve radika ulatuse papiga ja jätkuvalt ei taha temperatuur hästi tõusta. Mõnel juhul isegi langeb jätkuvalt. Õ•li temperatuur on samamoodi 65-75 kraadi.

Oskab keegi pakkuda, millest viga otsida?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
andrec
huviline

Avatar


Registreerunud 18.05.12
Postitusi: 56

Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal

Auto: Subaru Impreza '10

postitati 03.11.13 09:08 Tsiteeri


Mis arvuti jahutusvedeliku tempiks annab? Nii mootori ajus kui kelladeploki ajus?


http://differ.ee
Autode remont, hooldus, diagnostika, varuosad, tööriistad, diagnostika seadmed - 53454729
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
rvs
huviline



Registreerunud 18.09.13
Postitusi: 8

Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal


postitati 04.01.14 22:23 Tsiteeri


Ei tea kas vaatasin õigest kohast või ei, aga engine - advanced meas blocks - coolant temp 65 ja coolant temp at radiator output 80.

Eelnevalt olin sõitnud Tallinnast Tartu ja 2/3 radikast on kaetud papiga. Seier oli veerandi peal (ca 70 kraadi siis).


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
viiking
klubiliige



Registreerunud 14.05.06
Postitusi: 398

Asukoht: Tallinn & Kangru & Loo
Kasutaja on eemal

Auto: Superb III Combi 2,0 TSI

postitati 05.01.14 06:34 Tsiteeri


Jahutusvedeliku temperatuuriandur ise võib samuti vabalt kalane olla.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
rvs
huviline



Registreerunud 18.09.13
Postitusi: 8

Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal


postitati 05.01.14 13:45 Tsiteeri


Kas seda andurit saab kuidagi testida? Kus ta üldse asub?

Panin täna uue papi ette, mis kattis terve radika ja ka ca 1 cm õhu sissevõtuavast. Sõitsin korra läbi Tartu ja temp tundus kõvasti kiiremini kasvavat. Õ•htul liigun vast maanteel ca 22km, varasemalt samal marsruudil sõites oli temp sihtkohta jõudes veerandi peal (seieri järgi) - eks täna saab näha kas on miskit muutust sellest või ei.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
viiking
klubiliige



Registreerunud 14.05.06
Postitusi: 398

Asukoht: Tallinn & Kangru & Loo
Kasutaja on eemal

Auto: Superb III Combi 2,0 TSI

postitati 05.01.14 16:38 Tsiteeri


Asukohta ei tea.
Arvatavasti on odavam see andur ära vahetada (ei tohiks olla üle mõistuse kallis) kui testimise peale raha kulutada kui muud viga pole näha. Praeguste suht soojade ilmadega ei tohiks sel mootoril küll absoluutselt mitte mingisugust probleemi olla töötemperatuuri saavutamisega kui kõik on korras. Papi kasutamise vajadus peaks jääma miinuskraadidega külmemate ilmade juurde.

Kui salongi ikka puhub sooja ja jahutusvedeliku torud on käega katsudes kuumad ning mootor töötab muidu korralikult ja muid vigu ei paista peale n.ö. vale jahutusvedeliku temperatuuri näidu, siis alustaks ikka andurist.
Kui aga ikka oli kindlasti termostaadi viga, siis on veel väike võimalus, et ära vahetatud termostaat sattus praak või siis hoopis paigaldati vale mudel a'la talvise asemel pandi suvine.

Samas aga oleks mõistlik termostaati vahetanud firma poole pöörduda kui kindlasti oli termostaadi viga ja probleem pole vahetusega lahenenud.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
tnx
huviline



Registreerunud 07.05.12
Postitusi: 750

Kasutaja on eemal


postitati 07.01.14 08:16 Tsiteeri


Anduri testimine ei maksa midagi, kui tead, millised on korras anduri parameetrid.
Andur tuleb panna otsapidi kindlaks määratud temperatuuriga vette ning siis kas oommeetriga mõõta tema takistus või jätta ta juhetpidi auto külge ja diagnostikaseadmega vaadata, mis andmed auto saab.
Üldse mitte haruldased pole ka juhtumid, kus vigase näidu saab tuvastada ilma vedelikku eraldi kraadimatagi - näiteks talvel kõva pakasega näitab öö läbi seisnud auto enne käivitamist plusskraade.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
rvs
huviline



Registreerunud 18.09.13
Postitusi: 8

Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal


postitati 08.01.14 19:37 Tsiteeri


Sõitsin siis õhtul läbi Tartu, auto seisis 10 min ja siis sõitsin Tartust ca 22 km välja. Maanteel kiirusepiirangu alades langes temperatuur silmaga nähtavalt, kuid 90 alas sõites tõusis taas üles 90 peale. Sihtkohas oli temp ilusti 90, kuid minutiga kohapeal töötades langes temp silmaga nähtavalt. Visuaalselt seierit vaadates ütleks, et langes ca 80 kraadi peale ja jäi sinna kõikuma (kõikumist oli silmaga näha).
Tagasi sõitsin paar tundi hiljem - Tartu jõudes oli temp silma järgi max 75-80.

Kompuuter näitab ka õli temperatuuri ja õli temp on samas suurusjärgus jahutusvedeliku seieri asukohaga.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
tnx
huviline



Registreerunud 07.05.12
Postitusi: 750

Kasutaja on eemal


postitati 08.01.14 20:07 Tsiteeri


Kas ees ventilaator ka aeg-ajalt käivitub? Praegu ei peaks ta seda tegema, vähemalt mitte siis, kui konditsioneer parasjagu ei tööta.
Üks lihtne katse on veel see, et leige mootoriga katsuda radiaatori lõdvikuid. Korras termostaadiga on nii ülemine kui alumine lõdvik külmad ning mootori töötemperatuurini jõudmisel, kui termostaat avaneb, lähevad järsku kuumaks. Kui termostaat lekib, siis soojenevad tasapisi.
Temperatuuriandurit tasub otsida sealtkandist, kus ülemine lõdvik mootori külge läheb. Ventilaatorit lülitav andur võib asuda ka radiaatori all servas.
Aga kui temperatuur selliselt kõigub ja õli ka nii jahe on, siis pigem ma arvaks, et andur on korras ja temperatuur ikka ongi vale. Minu bensiinimootoriga autol on õli temp sooja mootoriga iga ilmaga üle 90, suvel isegi üle 100 ning maanteel kiiruse piirangu alas langeb ainult väga kõva pakasega mõne kraadi võrra. Veavalt diisel jahedam peaks olema.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
rvs
huviline



Registreerunud 18.09.13
Postitusi: 8

Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal


postitati 12.01.14 12:10 Tsiteeri


Sõitsin läbi linna, temp seieri järgi kaheksandiku peal, õli temp ca 55 ja radika ülemine voolik soe. Teist korda läbi linna sõites oli temp seieri järgi veerandi peal.

Võib vist eeldada termostaadi viga ikkagi?!


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
rvs
huviline



Registreerunud 18.09.13
Postitusi: 8

Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal


postitati 25.04.14 08:30 Tsiteeri


Vahepeal olen vahetanud taaskord termostaadi (seekord Forssist A-varuosa) ning ka temperatuurianduri.

Paar päeva tagasi sõitsin Tartust ca 15 km linnast välja ning tagasi (pöörded ühtlaselt 2000+ p/min). Linnapiiris oli näidiku järgi temperatuur pea-aegu 90 kraadi peal. Sõitsin 5 km läbi linna 3-käiguga (pöörded ca 2000+ p/min) ning selle ajaga langes näidiku järgi temperatuur alla 60-kraadi. Väljas oli sel hetkel ca 10 kraadi sooja ning AC oli väljas.

Kahtlustasin jahutusventilaatorite liigset töötamist.

Eile õhtul tegin taaskord proovisõidu (väljas ca 3 kraadi sooja), kus sõitsin Tartust umbes 20 km välja. Sõitu alustades oli eelnevast sõitmisest temperatuur pea-aegu 90 kraadi peal. Tagasi linna jõudes oli temperatuur taaskord langenud ca 60 kraadi peale (näidiku järgi).
Vag-Com'iga võtsin lahti temperatuurid ning jahutusventilaatorite olekud (näha allpool pildil).

Pilt

Selle järgi töötab "Fan 1" 10% ning "Fan 2" ei tööta.
Reaalselt töötasid mõlemad ventilaatorid ja tundusid küllalt kiiresti töötavat. Sel ajal oli AC sisse lülitatud, aga kuna väljas oli ca 3-4 kraadi sooja, siis ei tohiks see ju midagi mõjutada. Lülitasin AC välja ning mõne hetke pärast lõpetasid ka ventilaatorid töötamise ning temperatuur hakkas vaikselt tõusma jälle.

Kas ventilaatoritel on eraldi andur, mille pealt nad tööle lähevad? Jahutusvedeliku temperatuuri vaadates ei tohiks neil töötamiseks põhjust olla.

Kas keegi teab, mida näitab pildil rida 065?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
tnx
huviline



Registreerunud 07.05.12
Postitusi: 750

Kasutaja on eemal


postitati 25.04.14 11:55 Tsiteeri


AC panebki ventilaatoreid käima, kuna jahutusradika ees on ka konditsioneeri radikas, mida on vaja töötava AC puhul jahutada. Samas kuna katsete tulemused ei erine AC-st sõltuvalt, siis justkui ei tohiks selles viga olla.
Ventilaatorile võib olla eraldi andur küll, radika küljes.
Specified Value peaks tähendama oodatavat väärtust, ehk kui andurilt üldse mingit signaali ei tule, siis teiste näitude põhjal eeldatakse, et midagi sinnakanti peaks olema õige. Samuti võidakse selle ja tegeliku erinevuse põhjal otsustada, kas uskuda andurit või mitte.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
rvs
huviline



Registreerunud 18.09.13
Postitusi: 8

Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal


postitati 25.04.14 12:08 Tsiteeri


Kas saan õigesti aru, et kui specified value näitab 80 kraadi, siis auto võibki arvata, et jahutusvedeliku temp on 80 kraadi ning üritab seetõttu maha jahutada radikat?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
viiking
klubiliige



Registreerunud 14.05.06
Postitusi: 398

Asukoht: Tallinn & Kangru & Loo
Kasutaja on eemal

Auto: Superb III Combi 2,0 TSI

postitati 25.04.14 14:57 Tsiteeri


Radika küljes peaks olema jah ventilaatorite andur. Või kui ta pole radika küljes, siis teine võimalik koht on termostaadi ja radika vahel.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
M8DSwordfish
klubiliige



Registreerunud 10.05.10
Postitusi: 212

Asukoht: Enamasti siinpool Soome lahte
Kasutaja on eemal

Auto: Kodiaq Sportline’20, Kodiaq RS ‘23, Rapid Spaceback '14.

postitati 26.04.14 06:37 Tsiteeri


Oli ka hiljuti sarnane teema... Ma ei lugenud kuskilt välja mis käigukastiga on tegu. Mul oli küll bensiinimootoriga (2.0 TSI) tegu, aga tuli välja et kui on DSG kast, siis on ka olemas 2 termostaati, üks siis tavapärases kohas ja teine kuskil all käigukasti jaoks. Minu juhtumi korral oli kalane see käigukasti oma ja selle vahetamine lahendas probleemi. Antud lugu ei pruugi küll antud teema juures abiks olla, kuid äkki siiski.... Jahutusventilaatoriga ei tohiks siin midagi pistmist olla, kuna termostaat (või siis termostaadid) peavad oma töö enne ära tegema. Ventikas uhagu või kogu aeg.... Kui ikka radikast jahutusvedelik läbi ei käi siis ei saa ükski ventilaator teda ära jahutada...


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
rvs
huviline



Registreerunud 18.09.13
Postitusi: 8

Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal


postitati 21.05.14 20:23 Tsiteeri


Tänud vastuste eest, esinduses kontrollis tuli välja, et vigane ongi automaatkasti jahutussüsteemi termostaat.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
joonas82
huviline



Registreerunud 05.11.14
Postitusi: 9

Kasutaja on eemal


postitati 05.11.14 16:19 Tsiteeri


Lugesin kogu jutu läbi , endal sama mure.. kas selline asi võib siis olla ka 2010 a superbil DSG kastiga ? Et viga siis kasti termostaadis ? Kus see täpsemalt asub seal kasti juures ja kui palju see lõbu esinduses maksma läks ?

Tänud !


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Tee uus teema Tee uus küsitlus


Mine lehekülje lõppu


XMB Škoda Club Edition
Arendanud Aventure Meedia & XMB Grupp © 2002-2010
Täiendanud indro & diversion @ 2002-2024
Eesti Skoda Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 36.9% - SQL: 63.1%]