561BnL
huviline
Registreerunud 08.07.15
Postitusi: 16
Asukoht: Järvamaa
Kasutaja on eemal
|
postitati 09.01.16 14:45
|
|
|
Aku vahetus
Tere, esimeste külmadega aku otsad andnud, vahetusel kui klemmid lahti võtta raadio läheb lukku või pole mingit muud ohtu oodata?
|
|
|
viiking
klubiliige
Registreerunud 14.05.06
Postitusi: 398
Asukoht: Tallinn & Kangru & Loo
Kasutaja on eemal
Auto: Superb III Combi 2,0 TSI
|
postitati 09.01.16 15:00
|
|
|
Mul Swing raadio vähemalt sai ise kõigega hakkama.
Roolivõimu tuli aga läks põlema, mis kustus ära, kui rooli pöörata korraks vasakule ja paremale põhja peale käivitamist.
Kui on midagi veel, siis mõnekümnemeetrise sõidu järel peaks kõik taastuma.
Võti on soovitav enda ligi hoida, nt taskus. Teatud juhtudel võib vist uksed lukku lüüa aga kinnitada ei saa, sest mul ei olnud probleeme.
|
|
|
maxfox04
huviline
Registreerunud 11.03.10
Postitusi: 41
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Fabia I 1,2 BME 2006 - müüdud
|
postitati 10.01.16 17:50
|
|
|
Komfort aknad võivad oma automaat liikumise unustada. Taastamiseks tuleb aknad nupu hoides alt ülesse tõsta ja kui jõuavad lõppuni hoidma mingi aeg
(täpselt ei mäleta, vist mingi 5-10sek).
|
|
|
viiking
klubiliige
Registreerunud 14.05.06
Postitusi: 398
Asukoht: Tallinn & Kangru & Loo
Kasutaja on eemal
Auto: Superb III Combi 2,0 TSI
|
postitati 10.01.16 18:10
|
|
|
Kui aknad ei ole lõpuni kinni, siis võib selliseid trikke teha küll. Üks kord tuli vähemalt ette juhiaknaga kui aku korraks tagant ära oli ühe
kunagise mure lahendamise ajal ja töömees akna oli irvakile jätnud tegemise ajaks.
Ma vist ise akut vahetades jätsin juhiukse igaks juhuks lihtsalt paokile, et kindel olla, et sisse igal juhul saab, mis iganes siis võiks ette tulla.
|
|
|
maxtor
huviline
Registreerunud 18.11.13
Postitusi: 84
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia combi 2009, 1,9TDi.
|
postitati 31.05.16 18:12
|
|
|
Rääkige välja kui vägevad akud teil diislitel peal on ? Masin tuli Tsehhist üsna tagasihoidliku akuga, enne talve võiks välja vahetada. Uurin maad kui
võimsaid siin keegi kasutab. Talvel sõitmist suht vähe aga käima tahaks teist ikka saada vajadusel.
|
|
|
jaagok
huviline
Registreerunud 20.10.15
Postitusi: 14
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia III FL, 1.4DSG, 2017a.
|
postitati 01.06.16 12:32
|
|
|
Minu diisel Octavia II-l on peal 74ah ja 680A aku. See on mu 2007a masinal teine aku ja viimane talv andis tunda, et peaks vist kolmanda soetama
talle.
|
|
|
maxtor
huviline
Registreerunud 18.11.13
Postitusi: 84
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia combi 2009, 1,9TDi.
|
postitati 01.06.16 19:53
|
|
|
70+ Ah peale olen minagi mõelnud. Hetkel midagi 60 Ah kandis, täpselt ei mäleta ka aga meie talve jaoks on seda ilmselt vähevõitu.
Mis tootja aku ? Viimane aku mida ma ostnud olen oli Sznajder, Silver plus kui õieti mäletan ja see on Opeli peal 2 talve rahulikult käinud, ilmselt
käib ka kolmanda.
|
|
|
M.Jaaska
huviline
Registreerunud 13.01.14
Postitusi: 134
Asukoht: Võru/Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Välismaa auto
|
postitati 01.06.16 20:36
|
|
|
Kui te ostate oma masinatele suuri akusid, siis, kas talvel toimub ka lisalaadimine?
Teadaolevalt on alalaetud akul oht lõhki külmuda ja seda juhtub kui osta suure mahtuvusega aku autole millel on väike generaator.
Plus, alalaetud aku ei anna ilmaski välja neid ampreid, mis peal kirjas. Seega võite teha endale hoopis karuteene sellega lootes suurt käivitusvoolu,
kuid võimalik, et saate hoopis väiksema, kui seda väikse akuga, kuid, mis on pidevalt laetud.
|
|
|
|
jaagok
huviline
Registreerunud 20.10.15
Postitusi: 14
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia III FL, 1.4DSG, 2017a.
|
postitati 02.06.16 06:26
|
|
|
Minuaruat 74ah pole nüüd teab mis suur. Diislil alla selle vist jääb lihtsalt nõrgaks. Isegi mu 1,8 bensukal (vanal passatil) oli 74ah ja selle
genekas laadis seda edukalt. diislitel peaksid võimsamad genekad peal olema minuarust ? Aga kindlasti tasub uurida jah kui suur on ettenähtud, et kas
genekas ära toidab.
Aku firma ei mängi ka mingit rolli. Mul endal on mingi centra plus ja see eelmainitud sznjader tuleb samast tehasest kust bosch. sisu ja elemendid on
kõik samad. ainult logo on erinev ja hinnavahe 50ā¬.
Hetkel ei leidnud nüüd seda netilehekülge üles, kus olid kirjas, mis akud samad tehasest tulevad aga enamasti need odavama firma akud on sisult
identsed kallimate omadega, sest autoakud on ju välja töötatud juba kümneid aastaid tagasi ja seal ei ole väga midagi uuendada.
basic-komponendid on ikka samad.
Minu talvises ostunimekirjas igatahes ootab see aku:
http://autoakud.eu/ad-577400078
Kui keegi teab täpsemini akude siseelu ja asju siis võib vabalt mu teksti ümber lükata, sest ma pole mingi asjatundja ja see jutt põhinebki
autofoorumite "tarkade" juttudest ning see ei ole puhas tõde ilmselt.
|
|
|
maxtor
huviline
Registreerunud 18.11.13
Postitusi: 84
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia combi 2009, 1,9TDi.
|
postitati 02.06.16 06:59
|
|
|
On olnud juhust talvel ''peale laadida'' ja on üks aku ka läbi külmunud (lõhki ei läiud) kusjuures ära külmus just väike, 45 Ah aku pisikese 1 L
mootoriga autol
Arvan et 80 ja üle selle Ah aku oleks liig juba, aga 75 Ah kanti akud on ikka kõigile diislitele peale pandud ja ei ole probleeme olnud.
Tean jah et Zap' on Boschi odavbränd ja nähtavasti tuleb see aku
http://www.akud.ee/et/a/silver-premium-75ah-750aen
|
|
|
M.Jaaska
huviline
Registreerunud 13.01.14
Postitusi: 134
Asukoht: Võru/Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Välismaa auto
|
postitati 02.06.16 13:06
|
|
|
AdBaltic akud on minu silmis oma maine rikkunud.
Hetkel katsetan Webaga masina peal Varta-AGM akut. Talvel igatahes oli eeskujulikum kui AD.
Aga eelpostitatud akut mina küll näiteks oma autole peale ei saa panna.
Tsitaat: |
Garantii ei kehti, kui: vooluleke on pärast süüte välja lülitamist suurem kui 0,01 A |
Nimelt minu autol on see 20mA ja see on ka lubatud piirides( kuni 40ma)
|
|
|
|
diesel
klubiliige
Registreerunud 21.11.05
Postitusi: 1006
Asukoht: maal
Kasutaja on eemal
Auto: traktorid
|
postitati 02.06.16 17:50
|
|
|
105ah 850a
korra kuu või pooleteise tagant peab juurde andma voolu kui webasto hooaeg on.
|
|
|
maxtor
huviline
Registreerunud 18.11.13
Postitusi: 84
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia combi 2009, 1,9TDi.
|
postitati 02.06.16 22:40
|
|
|
105 :-o. See on tase juba. Nii suure peale pole mõelnudki. Webasto on tehasest peal või hiljem pandud?
|
|
|
tnx
huviline
Registreerunud 07.05.12
Postitusi: 750
Kasutaja on eemal
|
postitati 03.06.16 05:59
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: jaagok
Minuaruat 74ah pole nüüd teab mis suur. Diislil alla selle vist jääb lihtsalt nõrgaks. Isegi mu 1,8 bensukal (vanal passatil) oli 74ah ja selle
genekas laadis seda edukalt. diislitel peaksid võimsamad genekad peal olema minuarust ? Aga
|
Genekal on võimsus peal kirjas... Sama marki autodel võib neid leiduda erinevaid ka varustustasemest või aastaarvust sõltuvalt. Akudega sama lugu, mu
paljude vidinatega 1,8 bensukal oli tehasest juba mingi 72 või 74 Ah peal ja ka vastav genekas, kõrval natuke vähemate vidinatega aparaat ajab 59Ah-ga
läbi.
Aga akul on lisaks mahutavusele oluline ka käivitusvool, eriti diisli puhul. Suure mahutavuse ja väikese vooluga aku võib küll suvel terve päev
täisvõimsusel muusikat mängida, aga talvel paksude õlidega mootorit ühtegi tiiru pöörata ei jaksa.
Tsitaat: | Aku firma ei mängi ka mingit rolli. |
Ma ei tea, kas see on nüüd firmast sõltuv või millestki muust, aga mõnest siinsest poest saab aku, mis kestab 3 aastat, samas Saksast toodud kasutatud
autode peal olevad akud (mulle tundmatute nimedega ja need ei ole ju autot ostes uued) on alles 7-8a möödudes pidanud välja vahetama.
|
|
|
maxtor
huviline
Registreerunud 18.11.13
Postitusi: 84
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia combi 2009, 1,9TDi.
|
postitati 07.06.16 07:01
|
|
|
Tehaseandmed on sellised et aku on 61 Ah (ilmselt midagi sellele lähedast on seal peal ka) ja generaator 140 A.
|
|
|
Ranx
huviline
Registreerunud 02.01.14
Postitusi: 624
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: S audi, RS skoda,Allroad
|
postitati 07.06.16 08:01
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: tnx
Tsitaat: | Algselt postitas: jaagok
Minuaruat 74ah pole nüüd teab mis suur. Diislil alla selle vist jääb lihtsalt nõrgaks. Isegi mu 1,8 bensukal (vanal passatil) oli 74ah ja selle
genekas laadis seda edukalt. diislitel peaksid võimsamad genekad peal olema minuarust ? Aga
|
Genekal on võimsus peal kirjas... Sama marki autodel võib neid leiduda erinevaid ka varustustasemest või aastaarvust sõltuvalt. Akudega sama lugu, mu
paljude vidinatega 1,8 bensukal oli tehasest juba mingi 72 või 74 Ah peal ja ka vastav genekas, kõrval natuke vähemate vidinatega aparaat ajab 59Ah-ga
läbi.
Aga akul on lisaks mahutavusele oluline ka käivitusvool, eriti diisli puhul. Suure mahutavuse ja väikese vooluga aku võib küll suvel terve päev
täisvõimsusel muusikat mängida, aga talvel paksude õlidega mootorit ühtegi tiiru pöörata ei jaksa.
Tsitaat: | Aku firma ei mängi ka mingit rolli. |
Ma ei tea, kas see on nüüd firmast sõltuv või millestki muust, aga mõnest siinsest poest saab aku, mis kestab 3 aastat, samas Saksast toodud kasutatud
autode peal olevad akud (mulle tundmatute nimedega ja need ei ole ju autot ostes uued) on alles 7-8a möödudes pidanud välja vahetama.
|
Saksas on täiesti teised tingimused ,seal ei saa akud hommikuti -20 kraadiga tappa ,nagu eestis
Aku peaks ikka jah geneka võimsusega sobima ,muidu aku koguaeg ala laetusega ja seda suurema aku efekti nagunii pole ,samas aga suur aku maksab ka
rohkem ,nii et loll kulutus .
+/- 5amprit pole muidugi eriti määrav.
|
|
|
tnx
huviline
Registreerunud 07.05.12
Postitusi: 750
Kasutaja on eemal
|
postitati 08.06.16 05:33
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Ranx
Saksas on täiesti teised tingimused ,seal ei saa akud hommikuti -20 kraadiga tappa ,nagu eestis
|
Ega nad Eestis poes riiulis ju ka -20 kraadiga tappa saa
Mind just see ongi üllatanud, et Eestis võrdsetes tingimustes kasutades kestab mõni poest ostetud uus aku vähem, kui Saksast tulnud kasutatu. Saksas
sõidetud aega ma selle võrdluse sisse ei arvestanud, "mõõtmise" algus on ikka siis, kui aku minu valdusse satub.
|
|
|
klemmikas
huviline
Registreerunud 20.02.18
Postitusi: 25
Kasutaja on eemal
|
postitati 20.02.18 18:04
|
|
|
tahaksin ka aku teemal oma sõna sekka öelda.
Üldiselt ei pea 100Ah akut kartma, generaator saab selle laadimisega hakkama küll.
Kui aku päris tühi ei ole, siis ei kulu kogu generaatori võimsust selle laadimiseks.
Kui generaator suudab vähemalt 70A voolu anda, ei pea midagi kartma.
Kuid tõsi, kui sõidad palju lühikesi otsi, siis selle aku laadimine on pärast tülima, samas lühikeste otste sõitja peaks sõitma pikemalt või laksma
autol tühikäigul käia kuskil, ilma valveta ei soovita muidugi autot jätta.
Pikad otsad laevad ka akut suurepäraselt ja on võimalu seda ka ise laadida eraldi laadijaga.
Mul oli kunagi diisel sierral 100Ah aku peal ja tühjaks küll ei saanud.
Minu arvates keskmine aku sõiduautole ongi sobilik 60-100Ah.
Kahjuks osadele autodele mahub kuni 45Ah aku peale, Yuasa teeb 48Ah ka.
Paljudel Hondadel näiteks on selline väike aku ja Lexuse hübriidil mingil oli ka.
|
|
|