MikkM
huviline
Registreerunud 17.08.15
Postitusi: 38
Kasutaja on eemal
|
postitati 22.02.16 17:51
|
|
|
Octavia 2003. 1.9 TDI PIDURI probleem
Tere. Kirjutan piduri murega.
Hiljuti taipasin et pidurid ei rakendu enam nii kerge pedaali vajutuse peale kui varem. Samas mõnikord jällegi rakenduvad pidurid kergema vajutuse
peale. Olen kuulnud et see probleem on olnud ka teistel 1.9 TDI vw mootoritel... Kas keegi oskaks head nõu anda??
Mikk
|
|
|
urmas66
huviline
Registreerunud 28.05.15
Postitusi: 690
Asukoht: Tallinn-Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Fabia HB 1,2TSI 81kw 2016; MB Vito 4x4 119Bluetec 7Gtronic 2017; Oli Octavia Scout 2,0TDI 135kw 2015
|
postitati 23.02.16 11:12
|
|
|
Piduri õli peaks ka ikka vähemalt 2-3 aasta takka vahetama,kas seda on tehtud?Ja muidugi Raigo pakutud supporti hooldus,mida peaks ka kord aastas
vähemalt tegema,isegi kui klotse pole vaja vahetada.
Kas autot on ka hoolduskava alusel hooldatud või on kogu hooldus lihtsalt mootori õli vahetus ja filtrite vahetus?.Kui pole täis hooldust tehtud,siis
vaja kogu süsteem üle käia alates õli vahetusest,kuni supportite puhastamiseni.Vajadusel ka klotside vahetus,sest hooldamatta supportitega kipuvad
klotsid kinni jääma ja valesti kuluma.
|
|
|
MikkM
huviline
Registreerunud 17.08.15
Postitusi: 38
Kasutaja on eemal
|
postitati 23.02.16 12:33
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Raigo1
Kui kettaid ja klotse vahetatud on kas neid suporti liugurid ka puhastatud on? Teinekord need ka kinni olnud ja kergemast vajutusest ei piisa et
pidurid võtaks kuna kelgud nii kinni. Pidurivedelik ei kao? |
Pidurivedelik ei kao. Tagumised piduriklotsid vahetasin ise ära (taga trummel pidur). Esimesed pidurid on ketaspidurid ja kas Te neid supporte seal
meeles peategi? Vaatasin et klotsid tunduvad täitsa Ok muidu.
Olen ka vahest tähele pannud et tagumine pidur pidurdab enne plokki kui esinesed (väiksel kiirusel, abs rakendub kiiremini)
Peaks siis keskenduma esi piduri supportitele esimesena?
Aga kuidas see supporti asi selgitaks seda, miks pidurit on raske vajutada?
Mikk
|
|
|
rain
klubiliige
Registreerunud 26.09.14
Postitusi: 242
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: octavia III L&K 1,8 tsi dsg
|
postitati 23.02.16 12:54
|
|
|
siin kogu sadul. üleval ja all on need supordi liugurid või kuidas iganes on nende õige nimi. kummid on peal. kruvi poldid välja, saad supordi välja
ja need tiftid puhasta ära ja määri vasemäärdega ära ja pidurid jälle kui uued.
|
|
|
urmas66
huviline
Registreerunud 28.05.15
Postitusi: 690
Asukoht: Tallinn-Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Fabia HB 1,2TSI 81kw 2016; MB Vito 4x4 119Bluetec 7Gtronic 2017; Oli Octavia Scout 2,0TDI 135kw 2015
|
postitati 23.02.16 17:16
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: MikkM
Tsitaat: | Algselt postitas: Raigo1
Kui kettaid ja klotse vahetatud on kas neid suporti liugurid ka puhastatud on? Teinekord need ka kinni olnud ja kergemast vajutusest ei piisa et
pidurid võtaks kuna kelgud nii kinni. Pidurivedelik ei kao? |
Pidurivedelik ei kao. Tagumised piduriklotsid vahetasin ise ära (taga trummel pidur). Esimesed pidurid on ketaspidurid ja kas Te neid supporte seal
meeles peategi? Vaatasin et klotsid tunduvad täitsa Ok muidu.
Olen ka vahest tähele pannud et tagumine pidur pidurdab enne plokki kui esinesed (väiksel kiirusel, abs rakendub kiiremini)
Peaks siis keskenduma esi piduri supportitele esimesena?
Aga kuidas see supporti asi selgitaks seda, miks pidurit on raske vajutada?
Mikk |
See seletab seda,et klotsid ei liigu ilmselt oma pesades vabalt ja kui veel liugurid kuivad+kolb ka puhastamatta,siis esirattad ei pidurdagi enam.Kui
on pandud nö B osa klotsid,siis neid peab üsna tihti natuke relaka või viiliga juba uuena kohendama.Sest muidu ei saagi nad seal vabalt liikuda.
Võta supportid lahti,puhasta traat harjaga ja viilga või relakaga kõik see osa kus klots sees.Klots peab oma soones liikuma vabalt ja peab ka olema
väike loks,sest muidu hakkab klots kinni pooma kui vähegi mustust sinna koguneb.Kui lahti võetud,siis puhasta ära ka kolvi tööpind,sest ka see vajab
puhtust,eriti enne seda kui sa need kokkupanekuks kokku-sisse surud.
Liugurid(pildil kummist tolmukaitsmetega) kuivavad ikka väga harva nii ära,et pidurdamist takistama hakkaksid.Pigem on sul esimesed klotsid lihtsalt
kinni.Sest tagapidurid ei peaks väiksel kiirusel praktiliselt üldse rakenduma.
Ma arvan,et enne kui selle töö ette võtad osta uued klotsid ka ära.Üldjuhul on sellised klotsid viltu kulunud ja vajavad vahetust.Kui juba lahti,siis
nö üks töö.
|
|
|
Ranx
huviline
Registreerunud 02.01.14
Postitusi: 624
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: S audi, RS skoda,Allroad
|
postitati 23.02.16 19:21
|
|
|
Inimesed oskavaid asju väga erinevalt lahti seletada ,seda enam ,kui tegemist pole tehnika mehega .
Mina näen siin ka võimalust ,et vaakumpump ,või vaakumvõimendi .
Kui suporti kelgud kinni on ,siis tihtilugu 1 klots oluliselt rohkem kulunud ,kui teine ,ning pidur peaks ka kergelt peale jääma
|
|
|
urmas66
huviline
Registreerunud 28.05.15
Postitusi: 690
Asukoht: Tallinn-Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Fabia HB 1,2TSI 81kw 2016; MB Vito 4x4 119Bluetec 7Gtronic 2017; Oli Octavia Scout 2,0TDI 135kw 2015
|
postitati 24.02.16 07:09
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Ranx
Inimesed oskavaid asju väga erinevalt lahti seletada ,seda enam ,kui tegemist pole tehnika mehega .
Mina näen siin ka võimalust ,et vaakumpump ,või vaakumvõimendi .
Kui suporti kelgud kinni on ,siis tihtilugu 1 klots oluliselt rohkem kulunud ,kui teine ,ning pidur peaks ka kergelt peale jääma |
Kui võimendi või vaakumpump ei tööta,siis ei tööta ka TAGUMISED PIDURID,mis väidetavalt lausa plokki võtavad.Loe ikka teemaalgataja probleem ka
läbi,mitte ära vasta ainult minu jutule.
Seda klotside kinni jäämist on elus kordades rohkem,kui muid vigasid.Kelkude või liugurite kinnijäämise kohapealt ma just arvasin,et vaevalt need
kinni on ehk need jäävad kinni väga harva.
On teatud tootjate klotsid,mis igal automargil hakkavad mingi aja pärast kinni jääma,sest on liiga täpse mõõduga(stantsimise jäljed servades maha
käiamatta). Ma ei väistanud ka muid vigasid,aga et mitte asjaga hulluks minna siis alusta alati ahela lõpust ja mehhanilistest osadest,et mitte kogu
süsteemi alustuseks laiali lõhkuda.Omast arust kirjutasin just lihtsas keeles,et ka tehnikavõõras inimene asjast aru saab.Kui ei saand eks siis
teemaalgataja võib privasse kirjutada ja võin seletada kui vaja ka telefoni teel.
|
|
|
Ranx
huviline
Registreerunud 02.01.14
Postitusi: 624
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: S audi, RS skoda,Allroad
|
postitati 24.02.16 14:16
|
|
|
See võib jah nii olla ,kui mingid tundmatud klotsid auto külge kinni roostetavad
Ise pole küll eriti kehvemat kui originaal klotsid ostnud kunagi ,need küll maksavad rohkem ,kuluvad kiiremini ,aga ei vilista ja pidurdavad hästi
,samuti ei ole nad kunagi kinni jäänud ühelgi minu autol.
|
|
|
urmas66
huviline
Registreerunud 28.05.15
Postitusi: 690
Asukoht: Tallinn-Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Fabia HB 1,2TSI 81kw 2016; MB Vito 4x4 119Bluetec 7Gtronic 2017; Oli Octavia Scout 2,0TDI 135kw 2015
|
postitati 24.02.16 15:21
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Ranx
See võib jah nii olla ,kui mingid tundmatud klotsid auto külge kinni roostetavad
Ise pole küll eriti kehvemat kui originaal klotsid ostnud kunagi ,need küll maksavad rohkem ,kuluvad kiiremini ,aga ei vilista ja pidurdavad hästi
,samuti ei ole nad kunagi kinni jäänud ühelgi minu autol. |
Ei need klotsid ei roosteta kinni,aga kui mustust ja roostet vahel jäävad ajapikku ka OEM klotsid kinni.Ja seda olenematta autost.Kõige rohkem juhtub
seda siis kui vähe sõidetakse.
Vana semu rallimaailmast on alati öelnud ,et kord kuus peab ikka nii pidurdama ,et kettad-klotsid punased siis pole vaja supporteid hooldada.
Seda ei ole vaja nüüd kõigil järgi tegema hakata.
|
|
|
tnx
huviline
Registreerunud 07.05.12
Postitusi: 750
Kasutaja on eemal
|
postitati 01.03.16 08:03
|
|
|
Pikad-laiad jutud puhastamisest räägitud, aga igaks juhuks mainin ära väga olulise asja, et kõik kummikatted peavad olema terved ja korralikult
peal!
Kolvid ja tapid võivad katkise kattega sõitmise järel nii kinni jääda, et ei saa kruustangi vahel ka lahti enam.
Seda, et kas pidurdab või ei, on hea lithne kontrollida ülevaatuspunktis. Neil rullikutega masin näitab nii absoluutväärtust njuutonites kui protsenti
auto massist.
|
|
|
MikkM
huviline
Registreerunud 17.08.15
Postitusi: 38
Kasutaja on eemal
|
postitati 05.05.16 19:47
|
|
|
Probleem on ikka veel alles aga ei anna endast enam nii tihti märku. Samas tekkis küsimus kas 2003.a octavial on eraldi vaakum pump kuskil, mis toodab
vaakumit igale poole kuhu vaja (mitte ainult piduritele). Kui see kuskil on siis kus? Kahtlustan ikka vaakumi probleemi.
|
|
|
urmas66
huviline
Registreerunud 28.05.15
Postitusi: 690
Asukoht: Tallinn-Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Fabia HB 1,2TSI 81kw 2016; MB Vito 4x4 119Bluetec 7Gtronic 2017; Oli Octavia Scout 2,0TDI 135kw 2015
|
postitati 06.05.16 10:45
|
|
|
Aga mida sa vahepeal teinud oled,et probleemini jõuda?Muidu raske midagi arvata.
|
|
|
diesel
klubiliige
Registreerunud 21.11.05
Postitusi: 1006
Asukoht: maal
Kasutaja on eemal
Auto: traktorid
|
postitati 06.05.16 19:41
|
|
|
ranx ütles sulle veebruaris, et vaakumit on vähe.
no muidugi polnud see eriti moodne jutt ja parem oli jahuda ikka terasharjast ja vaseliinist.
ega need ka paha ei tee, aga need "vahest parem - vahest sitem" jutud on läbi aegade ikka vaakumi teema olnud.
vaakumpump on nuka otsas. ja nende väsimine on tavaline.
ostad uue või toimiva pruugitu ja ongi mure murtud.
võimendid kestavad muidu suht igavesti, aga väsinud pumba kaudu satub võimendisse õli ja see sööb membraani läbi. kui membraan auklik, siis enam nii
ja naa variante pole, jääb alles ainult pidevalt raske pidur. kui jalalihas asjalik, siis võid muidugi nii edasi sõita.
uus b osa võimendi maksab mõned kümned rahad. vahetada on lihtne, välja arvatud munaka pedaali küljest lahti saamine. see nõuab spetsriista, mida saad
netist osta või siis külastad vag-i spetsialiteediga töökoda. mina pole kumbagi teinud ja olen alati vardad läbi saaginud. suruõhu saag tahab kolm
kanget tera ja veerand tundi vandumist. siis edasi on lapsemäng. ja kui võimedi vahetad ilma vaakumpumpa remomata/vahetamata, siis vahetad varsti
uuesti võimendit.
|
|
|
MikkM
huviline
Registreerunud 17.08.15
Postitusi: 38
Kasutaja on eemal
|
|
diesel
klubiliige
Registreerunud 21.11.05
Postitusi: 1006
Asukoht: maal
Kasutaja on eemal
Auto: traktorid
|
postitati 07.05.16 18:20
|
|
|
ohh kui keeruline on peentes välismaistes kohtades asuvaid pilte vaadata.
aga mitut moodi katsetades sain siiski pildi ette. (viga siis minu muldvanas arvutisarnases asjas ja olematus netiühenduses)
a muidu huvitav. käisin kohe ja kontrollisin kolmel masinal samad kohad üle. ja peab mainima, et loksu küll ei täheldanud aga klambrid on niipalju
lõdvad, et voolikut saab keerata küll. seega võib järeldada, et töötab korras pumbaga ka sellise potentsiaalse lekkekohaga. aga kui asi ikka päris
lobe on, siis ei pruugi võimu jaoks enam piisavat imemist olla.
proovi kas saad pingutada ja katseta, kas on mingit mõju piduritele.
|
|
|
MikkM
huviline
Registreerunud 17.08.15
Postitusi: 38
Kasutaja on eemal
|
postitati 08.05.16 07:36
|
|
|
https://m.youtube.com/watch?v=6mIJ8rkxu8I
Mingi võõras video aga voolik lotendab samamoodi nagu siin videos. Proovin lähiajal uurida mis jama on. Aga üks sarnase video omanik komenteeris et
kui ta käega voolikut tugevasti pumba vastu surub siis tundub et vaakum on tugevam kui lastes tal vabalt lõtendada.
|
|
|