mein
huviline
Registreerunud 26.11.14
Postitusi: 99
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Rapid
|
postitati 20.05.16 16:56
|
|
|
amordid veidi õlised
Paar kuud tagasi, kui suverattad alla kruvisin, panin tähele et amordid on otsast veidi õlised. Umbes tikutoosi jagu. Rääkisin sellest ühele ja
teisele, ja arvati et õige oleks kui kuiv oleks. Enne esindusse minekut, mõtlesin et lasen kuskil amordid ära testida. Mõeldud-tehtud. Testija ütles
et väga hea. Ka ma ise ei arvand et nüüd selle mõne tilga õlipärast amort kutu oleks. Tahtsin lihtsalt teada mis seis on. Tulemusest lisan siia ka
pildi.
Kas teie Skodadel ka amordiotsad õlised on?
|
|
|
Ranx
huviline
Registreerunud 02.01.14
Postitusi: 624
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: S audi, RS skoda,Allroad
|
postitati 20.05.16 17:36
|
|
|
Õ•lised nad kindlasti olla ei tohi , uue auto puhul kindel märk praagist.
Toimida võivad nad veel pikalt ,kuniks õli jätkub ,aga garantii ongi selleks ,et neid vahetada
Pikapeale rikub õline amort ka tagasilöögi puksi ,ning seejärel tolmukatte.
Natuke siis veel amordi niinimetatud stendist :
Sai käidud kunagi oma sport vedrustusega seal stendis ,numbrid olid täitsa ilusad ja öeldi et suht heas korras .
Paar nädalat hiljem hakkasin amordi tugilaagrit vahetama ja amorte lahti keerates selgus et neid ei saanud kindlasti mitte amortideks nimetada .
Seega mina ei usu neisse amordi stendidesse ,võibolla sõltub see sportvedrustusest ,aga see kogemus oli täielik"pullikaka".
|
|
|
mein
huviline
Registreerunud 26.11.14
Postitusi: 99
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Rapid
|
postitati 21.05.16 14:16
|
|
|
A-ah, et jama siis ikkagi jah. No selge. Lähen siis esindusse kaebama.
Ma ise pole elus ühtki amorti lahti teinud. Võimalust on küll olnud, aga ma pole kordagi amordi sisu vastu huvi tundnud. Muidu ma vaatasin, et mu
rapidil saaks amorte väga lihtsalt kätte. Vaatasin veel et kõik sillaosad paistsid nii peenikesed ja kerged, et ei teagi kohe kaua nad kesta võiksidki
üldse. Samas kere on nagu päris plekist, mitte nagu japs kus on ainult värvitud foolium. Aga auto tühimass ainult 1200+kg. Tänapäevased autod üldiselt
nii kerged pole. Mõtlen siis ikka nii 4-5 ukselisi autosi, mitte ostukärusi.
|
|
|
Ranx
huviline
Registreerunud 02.01.14
Postitusi: 624
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: S audi, RS skoda,Allroad
|
postitati 21.05.16 14:42
|
|
|
Kui "heal" NSVL ajal uue lada osta said ,oli 10 aastat muretut sõitu
Nüüd käid peale ostu 2 nädalat hiljem tarkvara uuendusi tegemas ja juppe vahetamas.
|
|
|
M8DSwordfish
klubiliige
Registreerunud 10.05.10
Postitusi: 212
Asukoht: Enamasti siinpool Soome lahte
Kasutaja on eemal
Auto: Kodiaq Sportline’20, Kodiaq RS ‘23, Rapid Spaceback '14.
|
postitati 21.05.16 19:53
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Ranx
Kui "heal" NSVL ajal uue lada osta said ,oli 10 aastat muretut sõitu
Nüüd käid peale ostu 2 nädalat hiljem tarkvara uuendusi tegemas ja juppe vahetamas. |
Nii lolli juttu pole kena tükk aega kuulnud. Sa koli äkki sinna idapiiri taha ja muretse uus lada, äkki saad 10 aastat muretult edasi sõita ja ei pea
mitu korda nädalas siin vinguma ja tarkvara uuendama. Kamoon mees, tervis kuidagi käest ära või muidu elus kibestunud, et peaaegu igas teemas virisema
pead... Filtreeri midagi positiivset ka vahelduseks.
|
|
|
mein
huviline
Registreerunud 26.11.14
Postitusi: 99
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Rapid
|
postitati 22.05.16 02:37
|
|
|
Sõna heal, on ju jutumärkides, ja lauselõpus silma pilgutav smail, tähendab ka pigem seda et sõit kindlasti muretu polnud.
Teine lause tekitas ka minus väheke segadust. Tarkvara osakaal ja tähtsus tõuseb iga aasta, ja mis seal siis nii väga ikka, kui autole uuem ja parem
soft peale lastakse. Enamasti tehakse hooldusekäigus ära ja kõik.
Jupiteemaga on täpselt nii nagu üldse praeguseaja toodetega. Testimine jäetakse kliendile ja kui sai praagi, siis vahetatakse see välja. Nii tuleb
odavam. Ja oluline on ju et odav oleks, või mis?
|
|
|
Olle
huviline
Registreerunud 21.01.06
Postitusi: 105
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Rapid 1.2 TSI
|
postitati 22.05.16 21:51
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: mein
Paar kuud tagasi, kui suverattad alla kruvisin, panin tähele et amordid on otsast veidi õlised. Umbes tikutoosi jagu. Rääkisin sellest ühele ja
teisele, ja arvati et õige oleks kui kuiv oleks. Enne esindusse minekut, mõtlesin et lasen kuskil amordid ära testida. Mõeldud-tehtud. Testija ütles
et väga hea. Ka ma ise ei arvand et nüüd selle mõne tilga õlipärast amort kutu oleks. Tahtsin lihtsalt teada mis seis on. Tulemusest lisan siia ka
pildi.
Kas teie Skodadel ka amordiotsad õlised on?
|
Mul sama lugu, üks tagumine amort õline, ls. 50000km. Tartu esindusest öeldi, et see on täiesti normaalne, kui kuni pool amorti on märg. Minu jaoks
pisut kummaline, aga ju siis on nii, kui tehas ütleb. Kui enne kolisema ei hakka, siis sügisel näeb, kui rattaid uuesti vahetama hakkan, mis seis on.
Aga mine käi esinduses ära ja kuula, mis nad sulle räägivad.
|
|
|
Ranx
huviline
Registreerunud 02.01.14
Postitusi: 624
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: S audi, RS skoda,Allroad
|
postitati 22.05.16 22:24
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: M8DSwordfish
Tsitaat: | Algselt postitas: Ranx
Kui "heal" NSVL ajal uue lada osta said ,oli 10 aastat muretut sõitu
Nüüd käid peale ostu 2 nädalat hiljem tarkvara uuendusi tegemas ja juppe vahetamas. |
Nii lolli juttu pole kena tükk aega kuulnud. Sa koli äkki sinna idapiiri taha ja muretse uus lada, äkki saad 10 aastat muretult edasi sõita ja ei pea
mitu korda nädalas siin vinguma ja tarkvara uuendama. Kamoon mees, tervis kuidagi käest ära või muidu elus kibestunud, et peaaegu igas teemas virisema
pead... Filtreeri midagi positiivset ka vahelduseks. |
Ajad sellist imelikku mendi juttu.
Kui oled peale 2000. sündinud ,siis loogiline et sa "vanast heast" ajast midagi ei tea
Ma kirjutasin puhtalt oma rs kogemustest ,tarkvara ja juppide vahetusega seoses.
Pole veel õnnestunud hoolduses nii käia ,et mingit osa garantii korras ei vahetataks ,järgmine osa ootab järjekorras juba .
|
|
|
Ranx
huviline
Registreerunud 02.01.14
Postitusi: 624
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: S audi, RS skoda,Allroad
|
postitati 22.05.16 22:27
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Olle
Tsitaat: | Algselt postitas: mein
Paar kuud tagasi, kui suverattad alla kruvisin, panin tähele et amordid on otsast veidi õlised. Umbes tikutoosi jagu. Rääkisin sellest ühele ja
teisele, ja arvati et õige oleks kui kuiv oleks. Enne esindusse minekut, mõtlesin et lasen kuskil amordid ära testida. Mõeldud-tehtud. Testija ütles
et väga hea. Ka ma ise ei arvand et nüüd selle mõne tilga õlipärast amort kutu oleks. Tahtsin lihtsalt teada mis seis on. Tulemusest lisan siia ka
pildi.
Kas teie Skodadel ka amordiotsad õlised on?
|
Mul sama lugu, üks tagumine amort õline, ls. 50000km. Tartu esindusest öeldi, et see on täiesti normaalne, kui kuni pool amorti on märg. Minu jaoks
pisut kummaline, aga ju siis on nii, kui tehas ütleb. Kui enne kolisema ei hakka, siis sügisel näeb, kui rattaid uuesti vahetama hakkan, mis seis on.
Aga mine käi esinduses ära ja kuula, mis nad sulle räägivad. |
Viskad pangega õli rattakoopasse ja lähed uuesti jutule
|
|
|
M8DSwordfish
klubiliige
Registreerunud 10.05.10
Postitusi: 212
Asukoht: Enamasti siinpool Soome lahte
Kasutaja on eemal
Auto: Kodiaq Sportline’20, Kodiaq RS ‘23, Rapid Spaceback '14.
|
postitati 23.05.16 04:22
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Ranx
Tsitaat: | Algselt postitas: M8DSwordfish
Tsitaat: | Algselt postitas: Ranx
Kui "heal" NSVL ajal uue lada osta said ,oli 10 aastat muretut sõitu
Nüüd käid peale ostu 2 nädalat hiljem tarkvara uuendusi tegemas ja juppe vahetamas. |
Nii lolli juttu pole kena tükk aega kuulnud. Sa koli äkki sinna idapiiri taha ja muretse uus lada, äkki saad 10 aastat muretult edasi sõita ja ei pea
mitu korda nädalas siin vinguma ja tarkvara uuendama. Kamoon mees, tervis kuidagi käest ära või muidu elus kibestunud, et peaaegu igas teemas virisema
pead... Filtreeri midagi positiivset ka vahelduseks. |
Ajad sellist imelikku mendi juttu.
Kui oled peale 2000. sündinud ,siis loogiline et sa "vanast heast" ajast midagi ei tea
Ma kirjutasin puhtalt oma rs kogemustest ,tarkvara ja juppide vahetusega seoses.
Pole veel õnnestunud hoolduses nii käia ,et mingit osa garantii korras ei vahetataks ,järgmine osa ootab järjekorras juba . |
Ma arvan, et tean "vanast heast" kordades rohkem pajatada kui Sina siin parasjagu puhud. Load on juba varsti 35 aastat ja erinevate, ka "vanade
heade" ja mitte nii eriti heade autodega on kilomeetreid keritud nii et vähe pole...
Ja mis puutub konkreetse RS-i kogemusse siis on see kurb aga pidulik. Eelmise oma RS-l (millega mul paraegu poeg edasi sõidab) ei saanud midagi kurta,
ja praegusega pole ka veel midagi kurta, nii et kogemused võivad ka erinevad olla.
See et tänapäev autodel iga hoolduse käigus uus tarkvara kuhugi pannakese on täiesti loogiline. Ei kasutata ju arvutites ka "vana head" Win 3.1.1,
ja minu, veidi juba vananenud, arvitilgi on juba vähemalt 4 opsüsteem peal. Miks need autod siis nii erinevad peavad olema. Mäletamist mööda oli vaid
"vanal heal" GAZ 51-l kolm juhet (needki ühte värvi) ja relee-regulaator, ning ei mingit tarkvara, ometiks ei kohta neid enam ammugi.
Teemasse ka.
Märg kindlasti ei tohi olla, ka mitte tikutoosi jagu. Kui garantii kehtib, peaks ikka esindust pinnima.
|
|
|
tnx
huviline
Registreerunud 07.05.12
Postitusi: 750
Kasutaja on eemal
|
postitati 23.05.16 05:03
|
|
|
Win 3.1 asendasid uuemaga selleks, et saada paremat kasutuskogemust või rohkem võimalusi. Autole (v.a. Tesla) tehakse tarkvarauuendust tavaliselt
selleks, et projekteerimis- ja arendusvigu varjata. Enamasti aga see lõplikult ei õnnestu, vaid pikendab lihtsalt agooniat ja halvemal juhul jätab
tükkide vahetamise rõõmu garantiiaja järgsesse perioodi.
Mis puutub amorditesti, siis minul on sellega ka kunagisest ammusest ajast selline kogemus, et teel ülevaatusele märkasin ühes parklas mingit tasuta
testimise kampaaniat, põikasin siis sealt läbi ja sain tulemuse "nagu uued". ÜV aga läks kirja, et esimesed tuleb ära vahetada, sest käega auto
nurka vajutades jäi õõtsuma. Vaevalt, et nad selle mõnesaja meetriga otsad andsid. Auto oli kindlasti tavaline plank tänavaauto, mitte
sportvedrustusega. Vist Sierra.
|
|
|
Ranx
huviline
Registreerunud 02.01.14
Postitusi: 624
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: S audi, RS skoda,Allroad
|
postitati 23.05.16 09:53
|
|
|
Sain oma rs-iga sõita vaevalt 2 nädalat ,kui elektroonika oma elu elama hakkas .
Tuled hakkasid suvaliselt põlema (ka seistes),püsikiiruse hoidja tegi vägevaid trikke .
Minu mäletamist mööda tehti hoopis tarkvara vahetus ,mitte uuendus, peale seda ka asi muutus.
Viimases hoolduses vahetati isegi tagaluugi el amordi/mootorid kuna olid märjad ,aga veel toimisid korralikult .
Jääb mulje ,et luugi amordid on sõidu seisukohalt siis suurem turvalisuse risk
|
|
|
M8DSwordfish
klubiliige
Registreerunud 10.05.10
Postitusi: 212
Asukoht: Enamasti siinpool Soome lahte
Kasutaja on eemal
Auto: Kodiaq Sportline’20, Kodiaq RS ‘23, Rapid Spaceback '14.
|
postitati 23.05.16 14:41
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: tnx
Win 3.1 asendasid uuemaga selleks, et saada paremat kasutuskogemust või rohkem võimalusi. Autole (v.a. Tesla) tehakse tarkvarauuendust tavaliselt
selleks, et projekteerimis- ja arendusvigu varjata. Enamasti aga see lõplikult ei õnnestu, vaid pikendab lihtsalt agooniat ja halvemal juhul jätab
tükkide vahetamise rõõmu garantiiaja järgsesse perioodi. |
Päris nõus ei tahaks sellega siiski olla, eelmisel autol (VW CC 2013) is polnud häda midagi aga uus käigukasti soft pandi peale, ja tagajärjeks oli
kütusekulu vähenemine umbes 0,3-0,4 liitri võrra (kast hakkas ka veidi teisiti käike vahetama.. ). Et siis projekteerimeise või arendusviga (whatever
makes You happy) mis ilma tellimiseta ära vahetati. Seekord siis õnnestus nähtavasti, ehk siis parem juhus nähtavasti. Küsitav on, et kas ilma tehase
tungiva nõudmisetta uut softi peale pannakse (et kui töötab siis pole vaja torkida mentaliteet). Minu autodel on seda küll üsna regulaarselt tehtud...
ja ei kurda, kõik toimib siiani
|
|
|
Ranx
huviline
Registreerunud 02.01.14
Postitusi: 624
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: S audi, RS skoda,Allroad
|
postitati 23.05.16 20:05
|
|
|
Ühes vahes oli nende dsg-dega ikka päris jama majas ,siis tehti softid ringi ,et pääseda suurest käigukasti vahetus kampaaniast ,eriti hull oli asi 7
käigulistega .
Ei leidnud seda linki üles ,aga ühel saksa saidil oli pikk ja asjalik jutt sellest.
Muuseas see hiina firma ,kes neid kaste tootma hakkas ,müüs salaja neid juba hiina turul ennem ,kui vw esitleda jõudis .
Designed in Germany ,made in P.R.C.
|
|
|
|