moanspot
klubiliige
Registreerunud 08.01.06
Postitusi: 166
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia II Combi
|
postitati 06.05.07 12:53
|
|
|
automaat VS manuaal
seoses uue auto ostuplaaniga (loodetavasti Roomster )
on mõtted liikunud automaatkastiga massina suunas.
Mõned tuhanded kilomeetrid olen automaatkastiga rendiautoga meerikamaal maha uhanud, hakkas kangesti meeldima, hea mugav. Aga see on lihtsalt
sõidumulje, kuidas muu küljega on - seal need aspektid eriti ei huvitanud.
Nagu ma aru saan, siis kütusekulu on üksjagu suurem - kirjade järgi sama mootori korral linnas kuni 2 l/100km rohkem.
Vastupidavus - kuidas tänapäeval lood on, vanasti kuuldavast oli probleeme. Ehket manuaalkast võiks äkki ilma probleemideta kauem kesta kui automaat?
Või on tegu tänapäevases mõistes juba linnalegendiga.
Kiirendus on kehvem kui manuaalil. On kellelgi kogemusi, 1.6 l automaatkastiga masinaga. Ma olen ainult mingite võimsate automaatkastiga masinatega
sattunud sõitma, a la 3.8l mootoriga Pontiac Grand Prix ja mingi Toyota Landcruiser jne.
Et ühesõnaga - jagage omi kogemusi.
|
|
|
Rage
klubiliige
Registreerunud 10.02.07
Postitusi: 351
Asukoht: Peetri
Kasutaja on eemal
Auto: XF S
|
postitati 07.05.07 07:37
|
|
|
kui on võimalik valida DSG atomaatkast, siis kindlasti vali see.
|
|
|
jk
klubiliige
Registreerunud 24.10.05
Postitusi: 170
Asukoht: päälinn
Kasutaja on eemal
Auto: Ural M63 '65, Ocu, Leaf
|
postitati 07.05.07 08:04
|
|
|
Parandage mind kui eksin, aga DSG ja bensiini neelav Skoda ei käi koos. Diislitele on DSG, bensukatele tavaline Tiptronic.
Volkaritel ja teistel sõsaratel leiab DSG-d ka bensukate pealt, aga Skodal sellist poliitikat vist ei lubatud rakendada - oleks liiga hea auto saanud
|
|
|
|
Timur
klubiliige
Registreerunud 24.10.05
Postitusi: 664
Asukoht: Harju
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia Combi 1,8T
|
postitati 07.05.07 09:06
|
|
|
Pagan ei olegi DSG-d pensu mootoriga .
|
|
|
diesel
klubiliige
Registreerunud 21.11.05
Postitusi: 1006
Asukoht: maal
Kasutaja on eemal
Auto: traktorid
|
postitati 07.05.07 09:53
|
|
|
vist ei ole jah. a äkki tasuks siis mõistlik mootor ka valida (loe: diisel) ja sellele siis dsg kast.
muide see r8 audi, millega sõitmisest siin mul üks teemake oli, sääl on 4,2 liitrisel bensukal täitsa dsg küljes ja veel koos neliveoga. tõsi mina
pruukisin sääl ainult manuaali ja dsg-st seega kogemust ei saanud.
|
|
|
v6sa
huviline
Registreerunud 04.11.05
Postitusi: 60
Kasutaja on eemal
|
postitati 07.05.07 11:03
|
|
|
Veidi teise margi kogemusi üldistades: automaadi kütusekulu sõltub vähem juhi lollustest. Ehk automaat toimetab enamasti ühtmoodi. Tõsi, igasugused
õppimisalgoritmid tekitavad siin üksjagu segadust... Manuaali kütusekulu, eriti linnas, sõltub otseselt tallamise intensiivsusest.
Kestvus on tänapäevasel automaadil kindlasti sama hea, kui manuaalil. Niikuinii läheb auto enne resyclingusse, kui tõsised probleemid algavad
(vähemalt peaks minema, kui vaadata optimeerimise astet tootmisel...)
Automaadi lõhkumine on lihtsam, kui manuaalkasti. Seega, lollile inimesele automaat ei sobi mitte. Kui ikka on soov harrastada kummisuitsetamist ja
efektseid pöördeid, siis ikka manuaal - ei rikuta ebasihipärase kasutamisega süsteemi mainet.
Automaat on mugav. Eriti linnas ummikus jõnksutades. Iseasi on, kuidas väikese mootori ja arvestatava massiga masinal automaat toimetada suudab...
Aga proovi järele. Niikuinii on alguses garantii ja vaevalt keegi täna uue auto ostab arvestusega, et pärandab selle pojatütrele.
|
|
|
moanspot
klubiliige
Registreerunud 08.01.06
Postitusi: 166
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia II Combi
|
postitati 07.05.07 11:48
|
|
|
Paraku Roomsteril ei pakuta dislale üldse automaatkasti. Nii et ainuke valik automaatides hetkel ongi see 1.6 bensiinikas.
Eks peab veel mõtlema. Ja proovima kah. Ega mul manuaali vastu ka miskit pole, lihtsalt mugavus, mugavus... ja senised positiivsed kogemused
automaatkastiga masinatega.
|
|
|
Enrico
klubiliige
Registreerunud 29.03.06
Postitusi: 437
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Superb Sportline
|
postitati 07.05.07 13:01
|
|
|
Nagu sellest uudisest näha http://www.autonet.ee/uudised/volkswagen/31752 on Golfil juba ka 7 käiguline DSG bensuka jaoks olemas.
Octavia oli rohkem katsejänes, et kuidas DSG "elus" vastu peab.
Pärast aastast vastu pidamist hakati seda juba Audi A4'le pakkuma jne. jne.
|
|
|
Enrico
klubiliige
Registreerunud 29.03.06
Postitusi: 437
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Superb Sportline
|
postitati 07.05.07 13:06
|
|
|
Aga vastuseks üldisele küsimusele:
Nüüdseks on minu 8 autost viimased 5 olnud kõik automaatkastidega.
Eks ta ole maitse asi kuidas sõita. Aga minu jaoks on aeg edasi läinud ja ka autod arenenud. Eelistan mugavusi.
Mõned väidavad, et manuaaliga sõites ei sõltu nad autost ja saavad kangiga vehkimisest suurema mõnu kui automaadiga vuramisest.
:-)
Minu jaoks on manuaal nagu lükatiga rehkendamine ja automaadiga nagu kalkulaatoril arvutamine.
Maitseid on mitu kuid on vaid üks AleCog!
|
|
|
Tundmatu
klubiliige
Registreerunud 15.12.06
Postitusi: 35
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Taas on neid kaks: Fabia 2017; Octavia 2021
|
postitati 07.05.07 13:30
|
|
|
Mis asi see AleCog on
Hoolimata Harjumaa alkomüügi keelust tean mina, et ikka A le Coq
Kuid võrdluse lükati ja arvuti vahel kiidan kahe käega heaks
|
|
|
jk
klubiliige
Registreerunud 24.10.05
Postitusi: 170
Asukoht: päälinn
Kasutaja on eemal
Auto: Ural M63 '65, Ocu, Leaf
|
postitati 07.05.07 14:05
|
|
|
Paraku on ka olukordi, kus lükati on etem (näiteks saab patarei tühjaks).
Näiteks on DSG kast suht võimetu olukorras, kus paigalt minemasaamiseks on suurt momenti vaja (nt suure paadihaagise veest välja tõmbamine).
Manuaaliga lükkaks pöörded üles ja siduri lahti - küll ta kraabib, a DSG ei taha enne veeremahakkamist suuri pöördeid lubada (loogiline, nühib kettad
liiga kiirelt ära). Tulemus ongi see, et mootor ainult uriseb vaikselt ja haagis on paadisillale nagu liimitud
|
|
|
|
Timur
klubiliige
Registreerunud 24.10.05
Postitusi: 664
Asukoht: Harju
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia Combi 1,8T
|
postitati 07.05.07 14:15
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: jk
Paraku on ka olukordi, kus lükati on etem (näiteks saab patarei tühjaks).
Näiteks on DSG kast suht võimetu olukorras, kus paigalt minemasaamiseks on suurt momenti vaja (nt suure paadihaagise veest välja tõmbamine).
Manuaaliga lükkaks pöörded üles ja siduri lahti - küll ta kraabib, a DSG ei taha enne veeremahakkamist suuri pöördeid lubada (loogiline, nühib kettad
liiga kiirelt ära). Tulemus ongi see, et mootor ainult uriseb vaikselt ja haagis on paadisillale nagu liimitud |
Noh sa võid ju siis K750-l tahma ülesse ajada ja küll see paat tuleb tuleb
|
|
|
Rage
klubiliige
Registreerunud 10.02.07
Postitusi: 351
Asukoht: Peetri
Kasutaja on eemal
Auto: XF S
|
postitati 07.05.07 14:57
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Enrico
Nagu sellest uudisest näha http://www.autonet.ee/uudised/volkswagen/31752 on Golfil juba ka 7 käiguline DSG bensuka jaoks olemas.
Octavia oli rohkem katsejänes, et kuidas DSG "elus" vastu peab.
Pärast aastast vastu pidamist hakati seda juba Audi A4'le pakkuma jne. jne. | kolleegil ilus värske punane Golf GTI DSG kastiga..
väga rahul on..
|
|
|
Enrico
klubiliige
Registreerunud 29.03.06
Postitusi: 437
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Superb Sportline
|
postitati 08.05.07 07:02
|
|
|
Ma pole küll oma autoga paate veest välja tõmmanud aga võiks tuua võrdluse lumes sõidust.
Parima tõmbejõu ja tasakaalu ratastele saab, kui lülitada välja stabiilsuskontroll ja lülitada DGS-l käike sisse käsitsi. Olen niiviisi ka kõhuli
lumevallist läbi sõitnud. Möllas nagu maastus
Miskipärast arvan, et auto käitub ka paati välja tõmmates sama jõuliselt kui neid võtteid kasutada.
|
|
|